skręcany Ritchey

#544
Elziomallo wspominał gdzieś o pewnej ramie z wrocławskiego "Młyna". Zanabył ją mój kumpel i dziś był mi pokazać. Dość niska (ok 17-18") jednocześnie długa jak moje 19" albo nawet minimalnie dłuższa. Pod wideł o małym skoku, ew. sztywny. Haki Ritcheya, metki brak. Waga z suportem LX i miskami sterów 2330, więc sama rama koło 1950-2000g.
Mnie jakoś nie zachwyciła ale oceńcie sami (sorry za jakość zdjęć ale miałem tylko tel. pod ręką):


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

#545
No dobra, słabo te rurki zapamiętałem ;D Co nie zmienia faktu, że dalej jestem ciekaw co to za wynalazek. Dzięki wielkie za foty ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#550
ja go też widziałem i specjalnie foto zrobiłem- zdziwiłem się że na drugiej go nie ma (a to zauważyłem dziś)
Pamiętaj, że to początki MTB, a deore było wcześniej grupą touringową, której blisko do szosy było Może więc chcieli to wyraźnie rozgraniczyć,zaakcentować żeby się wiara podążająca za nową modą nie pogubiła w gąszczu komponentów
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#552
Ciekawostek lat '80 c.d.:

korby Deore - foty nierewelacyjne, ale widać różnicę w kształtach zębatek Biopace z pierwszego wypustu i późniejszych Biopace SG
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


oraz pedały pd-mt60 - myśałem że w moich po prostu nie było już naklejki, ale okazuje się ze mają różne korpusy - ten z naklejką ma pod nię frez, wgłębienie jak w piastach
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#555
Kiedyś ktoś poruszał temat patentu Kuwahary pt. IRS czyli w rozwinięciu Impact Resist System. Mam okazję przedstawić to od strony technicznej:
Rama ma główkę na 1 1/8", widelec 1". Cały ten pseudo-system amortyzujący a raczej tłumiący nagłe impulsy z podłoża to system rura w rurze, dość dokładnie spasowany. Do ramy montuje się (podobnie jak stery) rurkę redukcyjną- tą u dołu fotki.

Obrazek

Do niej wsadza się drugą rurkę z tym kawałkiem tłumiącego tworzywa oraz dziwnymi nakręcanymi miskami. Przypuszczam że miski są specjalne dla kuwy - jak stery siądą to d..a zbita.
Obrazek

Obrazek


Obrazek


Praktyka jest taka że to w ogóle nie działa. Może to wina tego plastiku, jest stary i skamieniały. Nawet po ściśnięciu w imadle skraca się może 1-2mm. Elastyczność kierownicy, nie mówiąc już o powietrzu w oponach daje nieporównywalnie większy komfort. Jednymi słowy przekombinowane to jest strasznie. Sama rama pomimo ze 5x cieniowana do lekkich nie należy (2650g). Ten patent dodatkowo ok 600-700 bez sterów. Optymistyczne jest jednak to że można to wymontować i zainstalować tradycyjny wideł/amor na 1 1/8".

Obrazek

Re: skręcany Ritchey

#558
Adamello pisze:Elziomallo wspominał gdzieś o pewnej ramie z wrocławskiego "Młyna". Zanabył ją mój kumpel i dziś był mi pokazać. Dość niska (ok 17-18") jednocześnie długa jak moje 19" albo nawet minimalnie dłuższa. Pod wideł o małym skoku, ew. sztywny. Haki Ritcheya, metki brak. Waga z suportem LX i miskami sterów 2330, więc sama rama koło 1950-2000g.
Mnie jakoś nie zachwyciła ale oceńcie sami (sorry za jakość zdjęć ale miałem tylko tel. pod ręką):


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
a zobaczysz jak sie na takich śmiga .... kiedyś Marian robił Team-a długiegi na 605 mm przy wysyoko0ści 17,5 " , miałem smigałem , było ...cudnie
www.velotech.pl

#561
Ja nie lubię takich niskich ram - np. gary fisher z roku 2008. Długa rura górna, krótka podsiodłowa C-C i do tego 10cm komin, który nagminnie pęka.
Przy tych ramach i dla wysokiej osoby potrzeba sztycy 400mm wysuniętej na 30-32cm. Kretyńsko to wygląda i jest bardzo elastyczne. Poza tym grozi uszkodzeniem ramy/sztycy bo powstaje potężna dźwignia.
Drabiny też wyglądają beznadziejnie. Trzeba gdzieś odnaleźć ten złoty środek. Osobiście ujeżdżam współczesne ramy o długości 615mm, podsiodłówka 48cm, sztyca wyciągnięta na 27-28cm.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#566
Child kita widziłem rozwiązanego jeszcze prościej - z tylnej korby wykręcone pedały, z lewej strony druga zębatka (i tak jest tam tylko 1szt) i łańcuch do korby idący wzdłuż podsiodłówki
foto; diabloscott.blogspot.com

Obrazek


A nad dodatkowymi otworami w korbie sam się zastanawiałem (jakby wziąć na warsztat 175mm to spokojnie można zrobić korbę 150-152mm dla dziecka) Tyle że ja myślałem aby resztę uchlastać ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#569
skolioza pisze:2x pająk kasety CS-M900 typ P, 2 zupełnie inne komponenty
jeden pająk klasyczny, z zębatkami przykręcanymi, sygnaturami z tyłu na ramionach pająka i koronkami w srebrnym kolorze, drugi ma zębatki nitowane, sygnatury wewnątrz pająka i tytanowy kolor zębatek (są stalowe), konstrukcyjnie bliżej bu bo M950/M737 niż do M900 ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Też miałem obie wersje, nie różnie się to czasem rozpiętością największych blatów jak w 737?
Lodzermensch