Bead hook-less rims

#1
czyli co ...wracamy do czasów gdzie rant w obręczy to sprawa ...umowna praktycznie nieistniejąca.

Szeroko...C= 30 mm, wysoko, 25 mm, 29 " , koła sztywne i jednocześnie lekkie , poniżej 1600 g wyszły

https://picasaweb.google.com/1104808309 ... 3349241538


np. Enve z takim systemem rantu są już jakis czas na rynku i o dziwo sprawuja sie bardzo dobrze , znajomi używają ich do Enduro ostrego w górach .

Chińczyki (felgi ) wygladają barzdo dobrze , czyżby poczatek nowej /starej ery a koniec wąskich felg ?

Za pare dni już będą sie tyrały ostro w ostrym terenie przez dobrego zawodnika .

Koła do ściagania ? a czemu nie ?

P.S.
Zapomniałbym, felgi są karbonowe tubeless ready

Wrzucam to jako ciekwostke tutaj co w świecie piszczy bo wyprzedzam czasem epoke i nowości na rynku , ktore bedą , nadchodzą ...........dyżymi krokami
www.velotech.pl

#2
koła ciekawe, zwłaszcza ciekawi mnie zastosowanie carbonu w tym elemencie w enduro :->

widze Piotrze że Ty w temacie kół jesteś dośc mocno do przodu 8-) czy miałeś do czynienia z obręczami DT niekapslowanymi gdzie producent zaleca specjalnie podkładki PHR i nyple Squorx ? pytam bo niedługo stane sie posiadaczem takowych i chciałbym zapleść koła (klucz torxa specjalny będę do nich miał) a w 3mieście sie krzywo patrzą jak im mówie że mam oś 12x142mm i 15mm i jeszcze takie dziwactwo a nie normalne nyple chce :-/

wyglada to tak: http://www.dtswiss.com/Technology/SPLINE-ONE-Technology

#3
nie ma problemu, juzdawnio specjalne klucze do centrowania mam Dt mam i już robiłem takie koła z tymi posranymi nyplami.

w zasadzie można dać zwykłe nyple , niczym sie nie róznia


Powiem tak , ja nie mam z niczym problemów jeśli chodzi o koła , takie srakie i owakie , no chyba ze mam kiepski dzień i mi sie nie chce robic .... :mrgreen:

a propo tamtych kół to do poczytanie producent ....http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s

a tutaj jeszcze droższy producent co stosuje takiego typu felgi http://enve.com/products/wheels/m50-fifty-29-m5029c/

Cardamon, kup se zwykłe felgi ...radze .
www.velotech.pl

#7
Ale szerokie obręcze od dłuższego czasu wypierają wąskie obręcze :) Żadna nowość, ale że rantu ni ma?! Chinole małe miski dostają to zapominają zrobić taką rzecz :)

A na poważnie pod jak ciężkim zawodnikiem będą śmigać? Ile waży obręcz sama?

Ciekawy jest ten brak rantu, w samochodach i motocyklach go nie ma, ale tam guma ma bardziej mięsistą gumę tam przy feldze... Ciekawe, w sumie tak żeby to działało to trzebaby straaaasznie szerokie gumy... No i nie każda guma pewnie siądzie na taki rant bez rantu, może geaxy dadzą radę :)
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#8
to Twoje gdybania.

w latach ...dawnych takie felgi w rowerach były wszędzie , nie używało sie fleg z rantem .


Tearaz mamy opony tubless ready oraz UST i takie maja być stosowane , ranty mają dobrze gumowane , inna sprawa ze ciśnienie w oponie rozkłada sie promieniście i nie działa tylko na rant , cała idea tego systemu opiera sie ne podstawach fizyki i jak kiedyś działało to teraz wraz z rozwojem technologi będzie także

Dlatego obręcz musi być szeroka aby siły rozprężajace opone rozkładały sie tak aby nie cisło tylko na brzeg felgi i nie powodowało "wyskoczenie " opony.

Enve na swojej stronie serwisowej sporo opisał odnośnie zastosowania , montaży itd , u nich te felgi są strosowane w serii M.

Niezastosowanie rantu daje , jak to opisali większą precyzje wykonania obręczy , karbon to nie alu i nie da sie go w pewnych detalach wykonać ażtak dokładnie więc wymyślono sosób "dziadków"

producent

http://www.light-bicycle.com/35mm-wide- ... DxEZvl_v9s

a tutaj ENVE

http://enve.com/support/manuals/wheels/

dzisiaj będe akładał oponke , pewnie do wieczora do 19 będzie można sobie oglądnąć jak to sie je , bo jutro koła znikaja juzdo roweru
Ostatnio zmieniony 2014-10-17, 06:54 przez Piotr, łącznie zmieniany 2 razy.
www.velotech.pl

#9
Reasumując:

- brak rantu=tańsza i prostsza produkcja (choć jak na razie jestto nowość i te obręcze są droższe od standardowych)
- obręcz ma mocniejsze ścianki boczne (nie ma przewężenia)
- jest jeszcze bardziej odporna na snake'i
- system działa głównie dzięki temu że obręcz jest nadwymiarowo szeroka. Zdaje się że minimum 27mm zewnętrznie, weższych na razie nie spotkałem. I to są obręcze do XC! Standardowo do tej pory to ok 21-23mm.
- z racji szerokości jest baaardzo sztywna
- i tak to wykombinowali że do tego jeszce z 30-40g lżejsza
https://www.facebook.com/evobikesycow

#11
U tego producenta cena obu rodzajów obręczy praktycznie taka sama. Na ebayu zwykłe karbonowe fele można dostać już za niecałe 300$ za parę. Hooklessy to już bliżej 400$ - o to mi chodzi. Tak czy inaczej dzie ku lepszemu. Wydawać by się mogło że jest to dużo - średnio licząc z wysyłką i cłem wychodzi za parę obręczy jakieś 1200-1500zł. Ale Enve kosztuje 3000 zł za sztukę!!! To już jest przegięcie po całej linii.

W porównaniu do topowych alu obręczy jak kiedyś były np. Stan No tubes MMX czy Race, czy ceramiczne Maviki które kosztowały 400-500zł za sztukę to nie ma już jakiejś przepaści między karbonem i alu. Widać też że producenci alu obręczy są nieco w odwrocie i takich drogich alusów już nie robią bo niedługo nikt tego nie kupi.

Przy tej samej wadze alu to już plastelina i na dodatek bardzo delikatna. Od roku jeżdżę na karbonach w przełaju właśnie od tego Chińczyka i złego słowa powiedzieć nie mogę. Bardzo dobrze wykonane, prościutkie i cholernie sztywne jak na moje potrzeby. Nie musiałem wnosić żadnych poprawek do centrowania a przecież w przełaju dość mocno dostaja w dupę - no bo od korzeni czy kamieni chroni je jedynie gumka 34C....

Jak ktoś chce na koła wydać ok 2-2.5 tyś zł (lub więcej) to za nic bym nie poszedł w jakieś systemowe Mavici, DT itp tylko właśnie takie karbonowe chińczyki.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#12
Piotr pisze:
to Twoje gdybania.
Ale co dokładnie? Nie odpowiedziałeś mi ilokilowy chłop będzie to ujeżdżał.
Adamello pisze: Jak ktoś chce na koła wydać ok 2-2.5 tyś zł (lub więcej) to za nic bym nie poszedł w jakieś systemowe Mavici, DT itp tylko właśnie takie karbonowe chińczyki.
No a jak się waży 110kg z szajsem to też karbon?
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#19
Kiedy ja miałem 19 lat, to ważyłem 55kg
I miałeś 150cm? To zależy ile masz wzrostu jak 180 i 55kg to byłeś patyczek.

Ja ważę 80kg i mam 180. Do lekkich nie należę ale do 70 zejdę. Najgorzej to jest brzuch zrzucić dla mnie, ale całe szczęście nie widać po mnie wagi(Wysoka masa kostna).
cron