Hercules California Pro - manetki

#1
Witam. Nabylem ostatnio rower jak w temacie, wersja z magurami i malowanie szare w zolte kwiatki.
Jest z osprzetem fabrycznym. I moje pytanie dotyczy manetek accushift plus xpress cos tkaiego na nich jest napisane. Chodza strasznie opornie, szczególnie prawa 7s. Rozkrecalem, czyscilem (srodek wygląda jak nowy) ale dalej cholernie ciężko (może dlatego ze korba wolno krecilem???). Czy mogę jakies inne manetki tam zainstalować żeby wspolpracowaly z przerzutka tyl xc pro (nie micro drive)?

Drugie pytanie dotyczy systemu grease guard. Czy musze mieć specjalna smarownice do tego? Czy po prostu cisne byle jaka smarownica smar w dziury?

#3
Chyba masz rację bo po zwolnieniu linki i przeplukaniu manetek wd40 chodzą normalnie. Rower prawdopodobnie nie był w ogóle serwisowany od momentu zakupu czyli 25 lat. Mimo to mogłem na niego wsiąść i jechać.
Ponawiam pytanie czy mogę je wymienić na inne, jeśli tak to jakie?

#4
to suntour, więc musiałbyś wymieniać też całą tylną piastę z kasetą (czyli zestawem zębatek z tyłu) i przerzutkę tylną. Suntour miał inny rozstaw w kasecie między zębatkami, i był kompatybilny tylko z sobą samym, więc wyginął w pierwszej połowie lat 90. W dodatku, na piastę suntoura nie założysz żadnej innej kasety, bo też nie wejdzie. To raz.
Dwa: zmiana biegów w systemie accushift z tymi manetkami była i tak gorsza od tej shimano - i to jest drugi powód wyginięcia suntoura.
Z drugiej strony, taki suntour to dziś rodzynek jest (zwłaszcza jak ma magiczne litery XC w nazwie) - więc dlatego warto go mieć, zamiast pospolitego shimano.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#5
Manetki możesz wymienić na inne Suntoury z tamtego okresy - aby były "koszerne" to thumby lub multimount / whishbone - x-pressy niby mialy być alternatywą dla rapidfire Sh ale dzialały słabo, pomijając że dźwignie w zależności od biegu wrzuconego trzeba było znajdować na "różnej głębokości" ;-)

tu multimounty
Obrazek


i jeden ze sposobów montażu
Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
Dzięki za odpowiedzi. A jeszcze o grease Guard czy muszę mieć specjalna smarownice? Czy piasty z grease Guard można tradycyjnie serwisowac, bo boję się że smar się w środku jest tak stary że nie będę mógł tam nic wcisnąć (przecisnąć stary smar)

#7
Twoje obawy są słuszne - lepiej piasty rozebrać, przesmarować, a potem dopiero grejsgłardować.
A z tego co tu słyszymy, to jest to kawał retrorowera. Dawaj zdjęcia i zakładaj wątek

No chyba, że chcesz go skundlić (tzw. operacja "zausz torcze"), to wtedy te stare, beznadziejnie działające i w ogóle do niczego części wystaw na sprzedaż, i zobacz, jakie osiągną ceny :-D

@skolioza i mmount - przeca thumby tak samo majom, a nikt się nie awantururuje :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#8
ale co mają tak samo - że dźwignia w różnych miejscach? - niby tak, ale zasada działania zupełnie inna W thumbach czy mm to jest intuicyjne że do zmiany biegu przesuwasz dźwignię, w rapidfire masz guzik w który klikasz - a tu on ucieka i zostaje!

Co do Grease Guard- w piastach masz łożyska maszynowe (poza bębnem zdaje się) ze zdjętym uszczelnieniem od strony GG aby można je było dosmarować Ja wymieniając łożyska na nowe zostawiłem te uszczelnienia a GG traktuję jako ozdobę - polecam tą drogę - jeśli ułatwisz dostęp do łożyska smarowi, ułatwisz go także każdemu innemu syfowi który będzie chciał się tam dostać i de facto wpychając smar będziesz tworzyć w środku pastę ścierną z drobin syfu, pyłu i smaru
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
Temat założę jak go wyczyszcze. Do pełni oryginału brakuje pedałów i prawdopodobnie kiery bo jest jakaś gięta a ze skanow katalogu wychodzi że była prosta. Ciekawe jest to że są oryginalne opony panaracer 2.0x26, raczej do wymiany,, bieżnik ok ale są mikropekniecia. Także siodło San marco Ergo skórzane do wymiany przeciete z boku, a szkoda bo ładne.

Skolioza pamietasz wymiar tych łożysk, bo rozkrece piasty a potem się okaże że nie dobiore łożysk maszynowych?

#10
Na olx bujał się niedawno taki Herc, czekam na wątek, będzie towarzystwo dla mojej Californi (tyle ze ja mam model siostrzany czyli z cantami i w innym malowaniu. W zasadzie frameset od niego mam ;)
Z Suntourem nie ma co kombinować, zostawić i cieszyć sie nietuzinkowym osprzętem.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#14
Chyba wiem dlaczego manetki ciężko chodziły. Zamiast linki przerzutkowej były linki hamulcowe, prawdopodobnie z braku dostępności przerzutkowej do suntour (końcówka wygląda identycznie jak do hamulca typ mtb ale jest oczywiście cieńsza). Będzie problem z dostępnością

#16
Na zwykłej czyli jakiej z jaką końcówka czy mówisz o grubszej hamulcowej z końcówką sunturowska? Faktycznie znalazłem na alle pod hasłem uniwersalna.

#17
Na próbę założyłem zwykłą linkę i tak zostało, działa, no ale ja perfekcjonistą nie jestem ;)
Linki uniwersalnej już nie nabywałem, nie kup tylko hamulcowej z końcówkami mtb/szosa ;)
Kup zwykłą linkę i zrób próbę, tak najłatwiej.
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#18
Działa z szosową linka Shimano, sprawdzone

Edit: prawie dziala😁 końcówka linki w kształcie walca(Shimano szosowa) dość luźno siedzi w gnieździe w manetce co powoduje nie do końca precyzyjne działanie. O ile z przodu nie ma znaczenia to z tyłu już bardziej

#20
polonezGLE pisze:Rower wrócił na olx ? ;)
Myślę że to była tylko porada jak doprowadzić do normalnego stanu i zarobić bo okazja była.

A tu się okaże pewnie że nasz rynek nie da 1600 za ten rower, ja już bym się po zdjęciach zniechęcił.
Lodzermensch