[szosowo] Wymiana napędu Shimano 600 2rz na 3rz

#1
W dużym skrócie - jako, że kolana mi czasem pękają na naszych podjazdach na południu tak też chciałbym dorzucić 3 blat. Obecnie w Stevensie mam komplet Shimano 600. Korba 42/53, kaseta 12-25.

I pytanie co z tym fantem? Znalazłem na Alle korbę: http://allegro.pl/shimano-105-fc-1055-5 ... 45799.html - ale ani jej stan nie urywa d*py ani nie wiem jaką klamkomanetkę założyć do tego - na Alle chodzą 600ki lewe, ale to wszystko chyba są 2 - rzędowe..?

Do tego dochodzi wymiana przerzutki tak żeby zagrała z korbą no i pytanie czy taki przód dogada się z kasetą?

#3
Kurde może po prostu zamienię to 42 na 32 a z tyłu wrzucę 12-27 i z odrobiną farta to będzie śmigało... Tak jak patrzyłem to właśnie same 105ki na 3 blaty (i to w cenie takiej, że hoho).

Potrzebuję po prostu dobry młynek, bo są miejsca, których nie idzie wyjechać za chiny (ten zas***ny Gliczarów - na MTB to go robię bez zadyszki zastanawiając się co w nim takiego wielkiego - na szosie zrozumiałem).

A ostatnio jak miałem okazję pożyczać szosę w Barcelonie to właśnie miała 3 blaty i tego dnia na prawdę wykręciłem piękną pętlę (160km / 4km w pionie) i kolana tego nie poczuły. No i mam teraz cisnienei żeby coś z tym zrobić :)

Z drugiej strony cholernie mi szkoda tej 600ki bo po prostu ten rower ma wielką duszę jak dla mnie :) Eh.. - nic już nie mówię - może ktoś z Was coś jeszcze doda :)

#6
Nieno Chorągwica to była dla leszczy (choć oczywiście i tak się tam toczyłem zamiast jechać) :D Stachu wynalazł taki podjazd na początku Skawiny, że jak go wyjeżdżałem to wyłem z bólu, tak mi uda dały popalić :D

mekp: z tą kasetą to może być niezły pomysł - na pewno najprostszy, więc warto sprawdzić. Jak się łańcuch wąski będzie spisywał na takiej kasecie?

#7
600tka na trzy tarcze ciężka sprawa, klamkomanetkę mam 105tkę na 3 tarcze ale jeszcze nie wiem czy sprawna, może da się przełożyć mechanizm ;] Jeśli się da, to mogę ci taką manetkę zmontować bo mam też zwłoki 600ki lewej ;D

Ja płakałem jak w zeszłym roku wyjeżdżałem Tąpadła (przełęcz pod Ślężą) na 42/23 ;D
Ostatnio zmieniony 2013-03-05, 23:16 przez elziomallo, łącznie zmieniany 1 raz.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#9
Ok, w takim razie spróbuję najpierw z wymianą kasety - to może być faktycznie najłatwiejsze rozwiązanie. Taki wynalazek będzie ok? http://allegro.pl/kaseta-sram-pg-730-7- ... 56117.html (bo zanim dopadnę 737 11-32 to mogą wieki minąć).

Jest jeszcze pytanie czy ta przerzutka nie ma za krótkiego wózka aby obsłużyć tą koronkę 32..?

https://www.dropbox.com/s/fdsw0w962iafu ... 2327.jpg?m

https://www.dropbox.com/s/t3x22wom3vvnr ... 2337.jpg?m

W sumie trochę zapasu jeszcze ta jest,

A gdy się nie uda to odezwę się do Ciebie eloziomallo i zobaczymy co się uda wymodzić :)

#10
Piękna ta kaseta nie jest ale... jak na 8 to działać będzie.

Przerzutka... Może mieć problemy. U mnie krótki wózek RD XT która poszła do Skoliozy pracowała na styk z ta kaseta XTR. Ale w 600 jest chyba wózek na śrubkę więc spróbuj podpiąc wózek z czegoś innego.

Wiadomo że trochę to kombinacji ale innego wyjścia nie ma

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#11
Hmm ja mam kasetę na 7 z tego co pamiętam, stąd 7ka a nie 8ka :)

A z wózkiem to w sumie racja - mam pod ręką Skoliozę, to przypuszczam, że takie cuda się uda wymodzić :)

#13
Ehh jednak ta Chorągwica dała popalić. Koronek jest jednak 8 :)

W sumie to z tyłu mam jednak 23 na młynku, więc może faktycznie nawet 11-30 da tutaj dużą zmianę. Mam taką w purpurze, więc pewnie jutro spróbuję coś z tym podziałać.

Dzięki!

Edit: w piwnicy mam 7kę. No nic - mam chyba kilka 8mek (nie 737 a jakieś HG-50), ale na testy styknie

#14
39 z przodu i 28-30 z tyłu i już może być spora różnica, chociaż będzie się zdarzać, że braknie ;D Ramiona 175-180 by były dobre.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#18
http://allegro.pl/ergopower-klamkomanet ... 15031.html
taka ciekawostka.
Ja bym rozważył korbę trekingową ,albo starego xt'ka na 110 .stopniowanie 28-38-48 .. od biedy wymienisz blat na większy. Przerzuta dx czy cokolwiek -tanio ,dobrze i jest ich na pęczki.

Jesli obsługa przodu na 3 blaty -to może rozważ zamontowanie sobie lewej zwykłej manetki na ramie (jesli masz gdzie) -to spokojnie sobie wszystko obsłużysz ,a i lżej będzie :)

Kasete bym osobiście zostawił -jak jest ,bo jednak na szosie przezkoki o 2 ząbki na kasecie już bywają irytujące .. a co dopiero po 4 .. ewentualnie zmontuj sobie coś w stylu megarejndża -najmniejsze zębatki co ząbek ,a ostatni powiedzmy 32.

Przerzuta którą masz może mieć problem z obsługą takiej kasety ,ale gdy zastosujesz średni wózek z mtb (typu starego xt'ka czy czegokolwiek) to będzie dobrze .. moj szosowy rx100 radzi sobie z 28 ząbkami i 3 blatami.

#19
Moim skromnym zdaniem 3 rzędy z przodu to największa profanacja szosy, btw nie chcę nikogo obrazić.

Nie lepiej dać inna kasetę ? Jak było by na zjeździe/płaskim za lekko to dać większą z przodu dużą tarcz - 53 zęby to już jest kawał "koła"
I mniej "roboty" i dizajn nie ucierpi i chyba taniej.

Mam u siebie stopniowanie od 11 a przód 53 zęby i daje to wycisk ;-), czasem też sobie myślę ze przydała by się inna tarcz z przodu - compact. Ale to tak na boku - u nas nie ma takich podjazdów... wielopolska... :-(

Moje skromne 3 grosze :->
SZOSA>mtb

#22
Panie docencie - bede sie powtarzal, ale masz sporo opcji;

1. kaseta 28-30z, najlepiej skladak, przypadkiem nie xt 737, to jest dziurawa kaseta gorska; przezutka z krotkim wozkiem powinna dac rade, przy 32z z tylu bedzie ja juz mocno wyginalo, inna sprawa to tez wiszacy lancuch, ale da sie tak jezdzic

2. na korbe 130mm szosowa shimano najmniejszy blat tak jak mowi kaczko - to jest 38z, wcale nie jest duzo lzejszy niz 39z; ale mozesz dosc tanio kupic kompakt, ktory powininen spasowac na obecna dlugosc oski (marki rpm/truvativ/fsa itd.) najmniejsza zebatka 34, najwieksza 52z; popularny, duzo czesci zamiennych; ale tez moze troszku wisiec lancuch na bardzo krotkiej przerzutce

3. naped 3 rzedowy - tu masz najwiecej zmian; oprocz korb, najpewniej trzeba bedzie zmienic oske; zebatki na rozstawie 74mm masz od 23z *bardzo rzadkie, po 36z) reszta w zaleznosci od korb - albo na 110 (sugino, suntour, sr/sakae) albo 130 i 135 (campy i shimano);
-do tego musisz miec dluzszy wozek przerzutki, nawet bardzo dlugi z przerzutka od gorala przy bardzo duzej roznicy zebow;
-przerzutka przednia z 2rzedowej moze dzialac poprawnie, kwestia ustawienia, trzeba sprawdzic, ew, wymienic - chocby na stara gorska z duza plytka prowadnicy
-manetka lewa; rowniez wcale nie jest przesadzone, ze Ci nie obsluzy 3 biegu; w swojej obecnej masz polbiegi, ktore spokojnie powinny obslugiwac srodkowa tarcze


ps. inna sprawa jest tez jak masz plynna 10s kasete;)
pzdr
Obrazek

#23
53x11- matko gdzie to użyć!!! Chyba w alpach z wiatrem gdy przekraczamy setkę...

Strzeliłem dziś setkę po szosie na przełaju. Przełożenia mam 40/28 11-25 czy jakoś tak. Średnia 27,5km/h. Najcieższego przełożenia nawet nie użyłem. V-max 48km/h.
Kręcę z kadencją ok 80/min. Jeżdzę wyłącznie sam więc powyżej 40/h się raczej nie wkręcam a jak jest z górki to odpoczywam :mrgreen:

Poszedłbym w kierunku korby MTB retro z rozstawem 110/74 i zapodał tam typowe kompactowe koronki 50x34. Kaseta do 27 i w miarę wszystko wjedziesz przy standardowej przerzutce szosowej.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#25
53/11 za tirami się przydaje chyba tylko ;D Coś jak 6ty bieg na autostrady ;D To jest przełożenie na sprinty, gdzie nawet do 8 dych się bujają, dlatego w peletonie kompaktowych korb na płaskim się nie używa ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#26
No dobra - to jako szosowiec sie wypowiem :)

ja bym zrobił tak
1. Wymiana zebatki 42 na 39z
2. kaseta 12-28 12 bo 11-53 to i tak prawie nigdy nie wrzucisz, a 28 bo tyle max obsłuzy twoja tylna przerzutka bez naginania i bez wiszacego łańcucha

I jak kolana piszcza to bym pokombinował z pozycja- jezdzisz bardziej na kadencji czy siłowo?/ jaka masz srednia kadencje podczas jazdy po płaskim 30 km.h??
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#27
Askaniusz92, myślę jednak, że to zależy od warunków. W Katalonii gdzie nie patrzyłem to śmigali na 3 blatach - mam na myśli oczywiście "weekendowych" ;) Tak czy inaczej - oni z górami dużo więcej mają wspólnego i jednak poszli w tym kierunku. A co jak co ale u nich kolarstwo szosowe to prawie na równi z piłką nożną, więc nie odważyliby się profanować ;)

zimny, przypomniałem sobie właśnie Twoje porady ostatnie (wstyd, ale nie mogłem tematu znaleźć wczoraj).

Reasumując - kasetą pobawię się może jeszcze dziś, bo gdzieś zalega. Jak ruszy to postaram się jeszcze dorzucić zębatkę 39, która będzie już w drodze niebawem i zobaczę jak się to sprawuje.

Jak nie to polukam jeszcze za owym kompaktem. Na pierwszy rzut mam coś takiego - http://allegro.pl/korba-kompaktowa-shim ... 86923.html - ale to tak "nowo" wygląda.. ;)

Adamello, no dlatego jak stracę 11 na kasecie to płakać nie będę. Aczkolwiek... blat zamykałem wielokrotnie - na zawodach to zazwyczaj (bo w sumie tylko górskie odcinki mnie interesują), no ale mam kilka zjazdów w okolicy Krk, które odwiedzam regularnie w trakcie porannej jazdy, gdzie po prostu do 80km/h to się dojeżdża bez problemów ;)

#28
bikeservice, sorry, ale przeczytałem Twojego posta już po napisaniu mojego poprzedniego, więc nie daję edita

Jak się będzie sprawować 28/39 to zobaczymy - może co da, ale taki Gliczarów to będę piszczał (ale może na takie okazje tylko kompakt..).

Kadencja w okolicach 30km/h jest mniej więcej 90-95 (haha dopóki nie mam w nogach 100km - wtedy ona spada..)

Swoją drogą - sam Ryszard Szurkowski ma w sklepie to: http://allegro.pl/zestaw-sram-kaseta-pg ... 23579.html - podpasowałoby pewnie. Znowu wieje nowością, ale z drugiej strony nie ma co narzekać - pojeździ miesiąc i się wytrze ;)

#29
elziomallo pisze:gdzie nawet do 8 dych się bujają, dlatego w peletonie kompaktowych korb na płaskim się nie używa ;D
panie, ee chyba coś za dużo :mrgreen:
ja rozumiem że szybkość i w ogóle ale to chyba by finisz na zjeździe musiał być ;)

docent.net
też bym jeszcze radził pokombinować z pozycją, tu masz coś co może się przydać -
http://www.youtube.com/watch?v=FAl_5e7bIHk
oraz
http://www.stevehoggbikefitting.com/blo ... can-it-be/
(ten fragment od: How to set your own seat height:" jeśli komuś nie chce się brnąć przez całość)
Obrazek

Scott Superamerican 1994
Alpinestars Cro-Mega DX 1991[/b]
Alpinestars Al-Mega 1991

#30
docent.net pisze:Swoją drogą - sam Ryszard Szurkowski ma w sklepie to: http://allegro.pl/zestaw-sram-kaseta-pg ... 23579.html - podpasowałoby pewnie. Znowu wieje nowością, ale z drugiej strony nie ma co narzekać - pojeździ miesiąc i się wytrze ;)
Zestaw dosyc trwały jednak ja bym stopniował w najmniejsza 12-albo nawet 13- przy twojej korbie da ci lepsze upakowanie biegów w środkowym zakresie kasety a przełozenie na 53-13 mysle ze ci wystarczy na kazde dokrecanie :)
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów
cron