#31
cyta , cyta i nie tylko ten cyta :-D ,
a więc tak jesli chcesz aby było widać włókna karbonu może być gorzej ," łatwiej " albo pewniej jest położyć podkład na to kolor , w endorfinie na razie nic nie odpada i lakier dość mocno się trzyma .
robiłem kilka ram gdzie kładłem na włókno najpierw podkład zwiększający przyczepność potem bezbarwny i wg mnie to trzyma się gorzej , w momencie puknięcia lakier w tym miejscu dostaje jak by powietrza i zaczyna odpadać tak że trzeba na takie coś uważać . nie wiem jak robią to w luxtechu być może mają jakiś podkład bezbarwny po czym idzie na to lakier bezbarwny , przeleciałem już chyba wszystkie fora lakiernicze i nigdzie nie ma napisane czarno na białym , krok po kroku jak to zrobić z karbonem
to co najbliżej mi się wydaje na tą chwilę to jest środek :
TRANSPARENT SEALER CP bezbarwny grunt akrylowy .
http://carsystem-wschod.pl/index.php?id ... =19&kid=67
jednak jeszcze z nim nie robiłem doświadczeń , mam podejrzenie że jest to coś na zasadzie właśnie tego podkładu który zwiększa przyczepność który stosuję na karbon , niestety nie jestem na 100 % z tego zadowolony . środek ten kładzie się na plastik jak widać na karbonie nie do końca zadaje egzamin wg mnie.
nie wiem o jakim dokładnie podkładzie mówi cardamon może zdradzi mi coś więcej , dokładną nazwę tego czegoś
robiłem kilka ram tą metodą o której pisałem tu przykład treka :
https://picasaweb.google.com/1024421175 ... 8102225090
nawet się trzyma ten lakier jednak na uderzenia nie daję takiej gwarancji
nie porównujcie lakieru proszkowego do tradycyjnego lakieru tam koszty są zupełnie inne z proszku nie osiągniesz takiego efektu jak z tradycyjnych lakierów , byc może jest i twardszy ale sam osobiście uważam że proszkiem to ławki się powinno lakierować nie rowery .
czy 500zł to dużo ? hmm nie wiem jak oni to robią być może że i używają więcej materiałów do lakierowania i to czyni jakieś koszty . ja za taką ramę :
https://picasaweb.google.com/1024421175 ... 4274451410
biorę jakieś 300-350zł wszystko zależy od pracochłonności oraz wielu innych rzeczy jeśli wzór jest bardziej pracochłonny to i około 400 też może wyjść .
zacytuję twoje słowa " ma być ładnie " jeśli ma być ładnie no to sory ale coś musi kosztować , jeśli nie to zawsze można próbować sprayem za 20zł lakierować , byle jaki lakiernik może i ci to zrobi ale na pewno nie za 150zł bo to będzie jego pierwsza i ostatnia rama do roweru i iwięcej nie będzie chciał widzieć ram na oczy
:roll: troche tego wyszło pisania

#32
dzięki himayer za naświetlenie tematu.
Twoje ramy są naprawdę piękne, kawał dobrej roboty. Ten karbonowy Trek wyszedł również bardzo fajnie. Mówisz trzy stówki z górką, tak ? ;-)

#33
orientacyjnie ;-) , można tak przyjąć , lecz najlepiej określać wszystko jak się ma przedmiot w rękach i zacznie coś przy nim działać , endorfin miał na przykład jakiś super twardy podkład do tego jakis taki gumowany , ślęczałem nad zerwaniem go do zera chyba z tydzień ;-)

#34
artjas pisze:dzięki himayer za naświetlenie tematu.
Twoje ramy są naprawdę piękne, kawał dobrej roboty. Ten karbonowy Trek wyszedł również bardzo fajnie. Mówisz trzy stówki z górką, tak ? ;-)
powiem krotko
wyslij mu ramke,a nie bedziesz zalowac
ps
ale CADEX´a szkoda ....jednego klasyka mniej bedzie :cry: :cry: :cry:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#35
odświeżę trochę temat wkleję ostatnią robótkę : ramka wyjechała na wyspy i będzie zaopatrzona w srama ltd koloru żółtego , jak dostanę fotkę zmontowanego rowerku oczywiście go tu zamieszczę

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#37
mapka Fracji na 3 zdjeciu MAJSTERSZTYK :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#39
i te liście na podsiodłowej.... baaaja...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,