#4
Czepiasz się ;)
No nic - sam szukam dla siebie czarnych na Ahead na allegro - jak będę widział nakręcane, to dam znać.
Ostatnio zmieniony 2012-04-18, 13:01 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
focker pisze:Czepiasz się ;)
No nic - sam szukam dla siebie czarnych na Ahead na allegro - jak będę widział nakręcane, to dam znać.
dzięki!

tak się zastanawiam i doszedłem do wniosku, że muszę się skupic na szukaniu NOWYCH sterów i to b. wysokiej jakości. Gwint na widelcu w kuwaharze jest zgnieciony w tym miejscu gdzie zakręca się ten dolny pierścień (będący jednocześnie miską steru). Nie jestem do końca przekonany, ale chyba ja to spowodowałem, starałem się wkręcić oryginalne stery mimo, ze były w złym stanie.
Teraz plan jest taki żeby nagwintowac widelec (pewnie wiele to nie pomoże), kupić b. solidne stery - nowe, zamontować i na górze jak podpowiada mi w prywatnej korespondecji Skolioza zamontować nakrętkę z śrubką wkręcana od boku, dodatkowo zabezpieczającą przed powstawaniem luzów (headlock - tak to się chyba nazywa - wg mtb-kult). Dalsza część planu zakłada nie ruszanie tego.
Ktoś ma lepszy pomysł?

I stery i nakrętki są tu: http://www.mtb-kult.de/steuersatze.html
Pytanie co solitniejsze R. Logic czy Shogun ? chyba Ritchey, no nie?
Niestety nakrętki są tylko strebrne ale od czego jest czarna farba :-)

EDIT:

Shogun jest jednak Ahead, więc nie ma wyboru :-)

No chyba, że te Neco! ;-)
Biorąc pod uwagę wyjątkowość sytuacji - wole mniej kultowe (moga też być cięższe) stery ale za to wytrzymalsze.
Jak to jest z tymi NECO?

EDIT 2:

1. podsumowując czy stery Neco są solidne czy tandetne?

2. Ma ktoś nakrętkę Head Lock w czarnym kolorze?

3.http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=29748#29748
no chyba że za chwilę dowiem się że Neco są super mocne ale za to ciężkie.

#9
Neco-sreko... tandeta i taniocha, do tego ciężka.

Nie myślałeś o odcięciu rury sterowej w połowie, i porządnym dospawaniu/przedłużeniu z innego widelca?
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#11
siedem3 pisze:Neco-sreko... tandeta i taniocha, do tego ciężka.

Nie myślałeś o odcięciu rury sterowej w połowie, i porządnym dospawaniu/przedłużeniu z innego widelca?
sądzę że lepiej się pomęczyć i zrobić stery tak by się dobrze trzymały (z tym systemem headlock powinno to dać redę) niż osłabiać konstukcję spawaniem!
Jak już idziemy w stronę tego typu rozwiązań to łatwiej bylo by mi znaleśc jakiś ładny prosty widelec lub b. stary amor - epokowy (91 to juz były chyba manitou?!)
i poprosiłbym koleżanki z ASP by mi pomalowały pod kolor. Prowdę mówiac zastanawiałem sie przez chwilę czy nie chcę do kuwy dać amora - tylko to byłby zupełnie inny projekt - swadziłbym bombera pomalowanego pod kolor a canti zastąpiłbym Magurami z 2010. Ale jednak wolę zostać przy idei minimalnej ingerencji


Jest jeszcze szansa że po nagwintowaniu i po założeniu nowych sterów (bez headlock też będzie dobrze)

dzięki Skolioza!
poszukam ludzi od Giantów

#13
Kuzyn podsunął mi pomysł bym w miejscu, gdzie gwint jest zgnieciony położył spaw, spiłował go i nagwintował. Pomysł w sumie wydaje się rozsądny. Jednak jest kilka problemów:

Czy spawanie nie uszkodzi malowania na widelcu.

Czy trudno będzie znaleźć kogoś (najlepiej w okolicy Wrocławia) kto będzie umiał to dobrze zrobić.

Obrazek

Obrazek


PS. Proszę o przerzucenie CAŁEGO tego wątek do WARSZTATU!

#14
Nie wiem ale ja bym chyba najpierw spróbował mniej inwazyjnych metod.

Przegwintuj rurę, spraw sobie stery i skręć to na LOCTITE do gwintów (czerwony lub niebieski).

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... h-6474.htm

Jak się nie sprawdzi to wtedy spawarka. Lakier na widelcu nie powinien ucierpieć.
Kellys Magic 2009 - SKRADZIONY!!!
nr ramy: VY08067903
------------------------------------------
GT Karakoram 1996
------------------------------------------
Kross Level R8 2016
MBK Oceo

#16
Jeśli ruszysz to spawarką to wew. część rury również na tym ucierpi.
Era retrobikera kończy się na cantileverach...
Dziewczyny wolą sztywnego :)

#17
najpierw przejedz gwint gwintownikiem, tylko gdzie znaleść 1,125cala i drobny zwój.....

Ze tak się zapytam, jak to zrobiłeś?
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#18
Narzynka na 1,1/8 to żadnej problem. Ja mam na serwisie jakby jednak był z tym problem. Zapraszam:) Też polecałbym najpierw przelecieć to narzynką a potem ew, dalej kombinować.

#19
o dzięki za odpowiedzi. Z pewnością chcę zacząć od metod nie inwazyjnych!
jeśli chodzi o taką gwintownicę to z tego co mi się zdaje to każdy rowerowy serwis taką powinien mieć.

jak to zrobiłem - starałem się przykręcić stery które były w złym stanie - albo raczej b. złym stanie, przy dokręcaniu kulki się głupio ułożyły i to tak jakoś przeskakiwało.

#20
Może nie każdy, ale każdy lepszy- bo zastosowanie takiej narzynki to w zasadzie tylko widelce gwintowane, a tych na 1/1/8 zbyt wielu w sumie nie ma ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#24
napawanie to nic innego jak spawanie.... narzuca się nową warstwę materialu na cały gwin, podtacza i gwintuje....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#26
napawanie polega na rozpuszczeniu maetriału napawanego i dodanie mozliwie zblizonego materialu jako warstyw wierzchniej. Różnicą rzeczywiście może być temperatura, gdyż nie potrzebujemy przetopić całej grubości matreriału. W przypadku widelca jest to rura cienkościenna, więc napawanie będzie bardzo zbliżone do spawania....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#27
okazało się, że wystarczyło przelecieć to gwintownicą i nakręcić stery. Żadne problemy nie wystąpiły. Nie potrzebny był również klej do gwintów. Gwintownica 1 1/8 to narzędzie powszechnie dostępne w sklepach rowerowych.