Zerwany gwint w damperze

#1
Czy ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Gwint zerwany na długości ok 1,5cm akurat w miejscu w którym byłby wykorzystywany. Damper chciałbym zreanimować bo raczej już takiego nie dostane z nikąd. Dwa lata poszukiwań nie przyniosły efektu.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Załączniki
2013-03-20 18.38.13.jpg

#4
Szczegóły korpus Aau, nakrętka alu. Za dużo miejsca na tuleje jakąś nie ma bo sprężyna ma średnicę o 3mm większą niż korpus.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#5
kosci26 pisze:Szczegóły korpus Aau, nakrętka alu. Za dużo miejsca na tuleje jakąś nie ma bo sprężyna ma średnicę o 3mm większą niż korpus.
Najprosciej to skrocic sprezyne.
Jaka jest grubosc scianki?

#6
Nie mierzyłem dokładnie ale tak na oko 1,5mm
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#7
kosci26 pisze:Nie mierzyłem dokładnie ale tak na oko 1,5mm
Przetoczyc gwint i wprasowac tuleje gwintowana, przyczym obstawialbym przy skroceniu sprezyny.

#8
Ze skórceniem sprężyny mam pewne obawy bo to jest full retro damper o długości 135mm a sprężyna ma chyba 90, jak ją zetne te 2 cm to nie wiem czy nie będzie dobijać
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#9
Lecimy od lewej- wersja prostsza
1. Dorabiasz u tokarza nowa nakretkę- nakrecasz jako pierwszą - to ona na zdrowym gwincie bedzie przenosiła obciążenie
2. nakładasz na korpus tuleję która opiera się na nakretce- dobierając odpowiednią długośc tulei uzyskujesz odpowiednie miejsce podparcia spręzyny
3. nakładasz nakrętkę która bedzie podparciem spręzyny

Wersja trudniejsza którą ja bym jednak zastosował
kazał bym tokarzowi wytoczyć cały element- który wewnątrz miałby gwint i miałby taką długość zeby opierając się jednym końcem o kraniec dampera drugim końcem podpierał spręzynę w odpowiednim miejscu. Będzie solidniej i estetyczniej. Montaz na Loctite do połączeń współosiowych
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#10
kosci26 pisze:Ze skórceniem sprężyny mam pewne obawy bo to jest full retro damper o długości 135mm a sprężyna ma chyba 90, jak ją zetne te 2 cm to nie wiem czy nie będzie dobijać
Pytanie jak miales scisnieta teraz sprezyne, jesli byla w miare lekko skrecona, to skrocenie jej powiedzmy o jakies 10mm, i scisniecie na gwincie ktory pozostal mogloby dac podobna twardosc.

#12
Raczej za chuda ścianka
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#16
bikeservice pisze:powiem wiecej- sprawdzone :)
A co z regulacja twardosci ? bo z tego co zrozumialem to tylko jedeno z rozwiazan ja ma, a ta sie przydaje.

#18
bikeservice pisze:działa- przeczytaj dokladnie- cały patent polega na przesunieciu punktu oporu na gwincie w doł
Wydaje mi sie ze zrozumialem, niemniej tego gwintu zostalo niewiele w dodatku chcesz podlac klejem co czyni tuluje nieruchoma, wiec ponawiam pytanie co z "plynna" regulacja naprezenia sprezyny.

#19
Jakoś tego rozwiązania bikerservice tutaj nie mogę sobie wyobrazić. Wiem żę to wykonalne ale zobacz że po tej stronie gdzie miałaby być nakrętka zostało 0,5cm gwintu więc praktycznie regulacji by nie było.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#20
2ass pisze:Wydaje mi sie ze zrozumialem, niemniej tego gwintu zostalo niewiele w dodatku chcesz podlac klejem co czyni tuluje nieruchoma, wiec ponawiam pytanie co z "plynna" regulacja naprezenia sprezyny.
No wiele jej nie bedzie- ale przy odpowiednim doborze długości tuleji bedzie działało.

Czy ja gdzieś pisałem o kleju?? Locktite co ma troche więcej produktów niż kleje do gwintów.

A jak bardzo zalezy na regulacji to poprosze średnicę zewnętrzną cylindra oraz średnice wewnętrzną spręzyny.
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#21
bikeservice pisze:A jak bardzo zalezy na regulacji to poprosze średnicę zewnętrzną cylindra oraz średnice wewnętrzną spręzyny.
kosci26 pisze:Szczegóły korpus Aau, nakrętka alu. Za dużo miejsca na tuleje jakąś nie ma bo sprężyna ma średnicę o 3mm większą niż korpus.
bikeservice pisze:Czy ja gdzieś pisałem o kleju?? Locktite co ma troche więcej produktów niż kleje do gwintów.
Niechce byc niegrzeczny, ale piszac:
bikeservice pisze: Montaz na Loctite do połączeń współosiowych
to z calym szcunkiem ale zrozumialem ze to ma utrudnic odkrecanie, no offence.

Proponuje odwrocic rzeczona tulejke, tylko pytanie czy 1,5mm na strone wytrzyma.
Obrazek

#22
Dokladnie o takim czyms jak 2ass piszesz myslalem. Na razie jest jednak plan przetoczenia mniejszego gwintu i nowej nakretki, moze sie w przuszlym tygodniu uda. material powinien dacrade bo scianka w miejsvu gwintu ma 3mm.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#23
2Ass jzeli pisze że potrzebuję jakieś 2 parametry to znaczy że potrzebuję 2 parametry- a nie różnicę pomiędzy nimi :)

Ponadto Klej do gwintu a Specyfiki do połączeń współosiowych to 2 rózne linie preparatów- i mają rózne zastosowanie oraz rózną zrywalnośc. same kleje występuja w parametrach zrywalności od 6 do 38 Nm. A tutaj chodzi nie o zabezpieczenie przed odkecaniem tylko o ustabilizowanie gwintu aby równo brał obciążenia.

1,5 mm na stronę- moze być ciasnawo- aczkowliek jeżeli róznica parametru jest brana z pomiaru na zewnętrznej czesci gwintu to moze być to wykonalne.

Zawsze w skranym przypadku pozostaje ta odwrócona tuleja zrobiona szersza + nawiniecie nowej spręzyny.
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#24
Udało się!
Damper trafił do tokarza, ten liznął delikatnie z zrobił nowy gwint odrobinę mniejszy oraz nowy pierścień. Pierścien niestety stalowy bo nic innego nie miał i nie najpiękniejszy ale trochęgo poprawiłem i może być, Najważniejsze aby się to sprawdzało teraz.
Tu efekty:
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 8866650178
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#25
czyli jednak moja metoda ktora podawalem na poczatku, byla najskuteczniejsza i najblizsza oryginalowi :), dobrze ze sie udalo, w canonie najlepiej oryginalny bedzie sie sprawdzal, przynajmniej stylistycznie ;)