Stery do Specialized FSR Comp 1999.

#1
Będę wdzięczny za podpowiedź jak dobrać stery mojego roweru, jest ich sporo rodzajów i nie wiem. W tych które są w rowerze brakuje chyba jakiś elementów, na pewno tej miseczki pierwszej od góry która przykrywa całość. U mnie bezpośrednio pod mostkiem jest tylko mały wąski pierścień i potem wieniec z kulkami, więc dolna miska elegancko trzyma wodę i błotko prosto w łożysku. Widać że wszystko złożone na sztukę , mostek ledwo łapie sterówkę, może połową swojej wysokości. Ale wiadomo, pewnie widelec był niezły więc poszedł na handel osobno, a na sztukę włożono coś ze złomu, nie przejmując się sterami.
Nie wiem czy wyciągać te stare miski z główki ramy i dać wszystko nowe? Czy to są stery HST?

Re: Stery do Specialized FSR Comp 1999.

#3
Już ogarnąłem. Gdyby ktoś kiedyś też był zainteresowany tą kwestią to:
-są to stery zewnętrzne ( ahead oczywiście)
- wymiar wewnętrzny główki ramy to 34mm, góra i dół
- trzeba też oczywiście pamiętać o średnicy rury sterowej czyli 1 i 1/8 cala
-jeśli mamy krótką rurę sterową to zwracamy też uwagę na wysokość sterów, jak mamy nowy widelec to mamy pełną dowolność wyboru
-reszta jak kto lubi, są łożyska kulkowe, taki prosty wianuszek, lub maszynowe jak w samochodach bardziej, w lepszych modelach starów jest jeszcze jakieś uszczelnienie zazwyczaj
- no i to co wielu kocha najbardziej, różne kolorki i napisiki
Co do specialistycznych narzędzi, to jak ktoś ma troche zdolności manualno technicznych to sobie poradzi. Do wybicia starych misek można użyć kawałka rurki o trochę mniejszej średnicy niż główka ramy. Należy naciąć koniec tej rurki dwoma cięciami na krzyż i lekko rozgiąć na zewnątrz, tak by można było potem lekko to scisnąć i przełożyć przez jedną miskę sterów . Po włożeniu takiego narzędzia do główki ramy, jego krawędzie powinny przylegać do wewnętrznej powierzchni główki ramy. Wybijamy pierwszą miskę , z wyczuciem, staramy się nic nie zniszczyć. Do wciśnięcia nowych sterów możemy użyć jakiejś śruby z podkładkami i nakrętką, musi być ona dłuższa niż główka ramy. Wyczucie również wskazane, staramy się by nowe miski wchodziły równo i jeśli wchodzą krzywo to nie pchamy na siłę.

Re: Stery do Specialized FSR Comp 1999.

#4
APU80 pisze:
2023-12-02, 13:36
Już ogarnąłem. Gdyby ktoś kiedyś też był zainteresowany tą kwestią to:
-są to stery zewnętrzne ( ahead oczywiście)
- wymiar wewnętrzny główki ramy to 34mm, góra i dół
- trzeba też oczywiście pamiętać o średnicy rury sterowej czyli 1 i 1/8 cala
-jeśli mamy krótką rurę sterową to zwracamy też uwagę na wysokość sterów, jak mamy nowy widelec to mamy pełną dowolność wyboru
-reszta jak kto lubi, są łożyska kulkowe, taki prosty wianuszek, lub maszynowe jak w samochodach bardziej, w lepszych modelach starów jest jeszcze jakieś uszczelnienie zazwyczaj
- no i to co wielu kocha najbardziej, różne kolorki i napisiki
Co do specialistycznych narzędzi, to jak ktoś ma troche zdolności manualno technicznych to sobie poradzi. Do wybicia starych misek można użyć kawałka rurki o trochę mniejszej średnicy niż główka ramy. Należy naciąć koniec tej rurki dwoma cięciami na krzyż i lekko rozgiąć na zewnątrz, tak by można było potem lekko to scisnąć i przełożyć przez jedną miskę sterów . Po włożeniu takiego narzędzia do główki ramy, jego krawędzie powinny przylegać do wewnętrznej powierzchni główki ramy. Wybijamy pierwszą miskę , z wyczuciem, staramy się nic nie zniszczyć. Do wciśnięcia nowych sterów możemy użyć jakiejś śruby z podkładkami i nakrętką, musi być ona dłuższa niż główka ramy. Wyczucie również wskazane, staramy się by nowe miski wchodziły równo i jeśli wchodzą krzywo to nie pchamy na siłę.
Cześć, bardzo dobrze że sobie poradziłeś :) :) choć były to dawno '' otwarte drzwi '' . Poprosimy o zdjecia jakie stery zamontowałeś i jak wygląda teraz główka, jesli oczywiście nie masz nic przeciwko :)

Pozdrawiam ;)
klein attitude race 95', stevens 7.1.2.comp, stevens 4.1.2.sport, novara XT 92' cr-mo, kona kula 94', cannondale super v 700, specialized stumpjumper fs 94...gt ricochet, schwinn traveller..

Re: Stery do Specialized FSR Comp 1999.

#5
Witam, właśnie zabieram się powoli do składania roweru. Nowe stery jeszcze nie zamontowane, na razie goła rama leży.
Wymontowałem właśnie tylny amortyzator, wygląda na to że działa prawidłowo, nie ma wycieków i ogólnie ok, ale wydaje mi się że jest tam zbyt twarda sprężyna jak dla mnie. Ma oznaczenie 850 x 1,5 . Zastanawiam się czy dało by się znaleźć bardziej miękkiej. Moja waga to ok 76-77kg i wolałbym mieć trochę za miękko niż trochę za twardo ( kiepski kręgosłup)