Zielony góral - użytkowe semiRETRO

#1
Trafiło się, nikt nie chciał, to ja przygarnąłem. Będę budować sprzęt wyjątkowo do jazdy, a nie na ścianę. Z tego też powodu nie będzie on z grupy pure-retro, a taki trochę mieszaniec, może z 10% nowizny w nim będzie, takiej po roku milenijnym. Wiadomo – oszczędności. Skoro mam pełno części, które z jednej strony leżą niewykorzystane na półce i w pudłach (bo nie współgrają z obecnymi standardami), ale pasują stylem, formą, kolorem i funkcjonalnością do takiego pół-retro, to czemu nie użyć? Zresztą taka taktyka jest powszechnie (zapewne nieświadomie) stosowana w większości projektów tu na forum. Niektóre komponenty Thomsona, Syntace, Tune, większość Eastona, Chris Kinga, V-brake Avid Single Digid, IRC Mythos II, czarno-zielone Miszlę, oraz takie szlagiery jak Race Face czy Roox w dużej mierze są już z tego tysiąclecia, ale... przyjęło się że są „retro” i już!

Tak więc buduję rower – zielony. Dużo będzie tego zielonego. I na ramie, i na detalach. Czerwony też się niestety trafi. Miał być niebieski, ale ciężko było z amortyzatorem i koncepcja się rypła. Zresztą część forumowiczów wie o czym mowa, ale w miarę możliwości proszę o stopniowanie napięcia.


I żeby nie było tak kolorowo, ale też żeby przedstawić pierwsze fotki to zacznijmy od gum :D Ot takie superthin, nie najlżejsze, ale wystarczające.

Obrazek


Będą pojawiać się fotki na wadze, bo skoro mam na tym pomykać to nie może to być klocek 12kg w hardtailu, tylko niespełna dziesięciokilogramowe wozidełko. Bez szaleństw, nie idę na całość, raczej po taniości, z tego co zalega. Po co ma leżeć, jak może pojeździć ;)
Ostatnio zmieniony 2016-11-10, 21:10 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#2
Zmień kolor naktętek na zielony :-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#3
Adamello, poszczególne graty takie jak thomson, tune, roox, syntace, chris to po prostu ponadczasowe pozycje. one pasują do wszystkiego, od staroci po customowe produkcje współczesne.
jestem wielkim zwolennikiem mieszania w ten sposób szpejów :D

wracając do projektu to owiany jest tajemnicą, nawet nei wiadomo czego się spodziewać, nic a nic....czekam w takim razie!
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#4
YvesMoi pisze:Adamello, poszczególne graty takie jak thomson, tune, roox, syntace, chris to po prostu ponadczasowe pozycje
No to przedstawiam taką ponadczasową konstrukcję, od Kanadyjczyków. Tylko na to było mnie stać po ostatniej wizycie w Miliczu. Jeszcze się po to dziadostwo musiałem wracać, bom zapomniał zabrać. Wiadomo, turbina byłaby lepsza i 100g lżejsza, ale tutaj nie będę miał przynajmniej kłopotów z zębatkami w tym standardzie.

[center]
Obrazek
Obrazek
[/center]

O dziwo cała korba z suportem, zębatkami i śrubami wyszła lekka, nawet poniżej oczekiwań, aż strach pomyśleć co by było, jak bym trafił jakieś ramionaw okolicy 400g. Ale o tym już w innych odcinkach.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#6
Wrzuciłbyś całość jak będzie gotowa albo chociaż więcej info i zdjęć, bo będzie tu Moda na sukces ;-)
Ale trzymam kciuki, zapowiada się dobrze.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#8
Piotr pisze:jak widać zielonego po prostu maseeeeee aż bije w oczy .....
Specjalnie dla Piotrusia maseeeee zielonego - zacisk koła tylnego! Prawdopodobnie dźwignia Salsa, oś tytanowa od Bontragera, ZIELONA podkładka od jakiegoś chińskiego zacisku i nakrętka Soul Kozak. Ot miksowane kilka epok w jednej małej części. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[center]
Obrazek
Obrazek
[/center]
Retromen pisze:Zmień kolor naktętek na zielony :-)
Mialem takie ładne alu, anodowane na zielono, ale popękały i wysłałem do Rychtarskiego do pospawania :-P
Punkxtr pisze:Wrzuciłbyś całość jak będzie gotowa albo chociaż więcej info i zdjęć, bo będzie tu Moda na sukces
Spoko, akcja jest dynamiczna, tylko trzeba się wczuć. A niebawem to już w ogóle nabierze tempa. W miedzyczasie zrealizowałem inny projekt, ale nadrobię zalrgłości. Wszak temat ma dopiero jeden dzień ;-)
https://www.facebook.com/evobikesycow

#10
Thomson w retro ???
Yves, Adam :evil: bede protestowal
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#12
Retromen pisze:Zmień kolor naktętek na zielony :-)
Mialem takie ładne alu, anodowane na zielono, ale popękały i wysłałem do Rychtarskiego do pospawania

Co chciałeś mi dać do zrozumienia?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#15
Lecim dalej na zielono. Dziś odrobina kokpitu - grip shifty moje ulubione - SRT 800 X Ray z tuningowymi gumami Shark Tooth w białym kolorze. 3x8 speedów, pod shimano. Okrzyknięte złą sławą, że niby pekają i są delikatne. Ale look mają IMO najfajniejszy z retro gripów. Późniejsze Sachsy Power Grip miały tę podstawową wadę, że kręciły się bezpośrednio po kierownicy, najzwyczajniej ją niszcząc. X-Raye są jakby dokładniej wykonane, uszczelnione, lepiej spasowane, tylko ten twardy plastik czasami pękał. Te są oczywiście sprawne, bez uszkodzeń.
Chwyty do tego są współczesne ESI Chunky. Kolor apple green, pochodzą z mojego startowego Cannona, na którym już zresztą nie jeżdżę. Komfortowe, wygodne, trwałe i nie kręcą się na kierownicy. Polecam każdemu :-)
A koreczki udało się zaadoptować takie fajne specowskie z miękkiej gumy i czerwonym kolorze dla przełamania całości.

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#21
Dziś coś innego - heble.
Mój pierwszy MTB był na czarnych cantach LXa. Potem była ewolucja wstecz do STX i Alivio, bo te były lżejsze, a i tak jeszcze je dodatkowo tuningowałem. Przez jakiś czas miałem romans z Magurą HS22 Blue i tylko chwilę z V-brake'ami. Jakieś LXy w roweze brata i Avidy SD Ti. Dość szybko wszedłem w tarczówki, początkowo mechaniczne, później tradycyjne hydrauliki. Ale zielony góral będzie miał V-brake właśnie. Myślałem by pójść w "lekkość" i zapodać coś koło 300-320g, ale zawsze podobały mi się Avidy Arch i na te się zdecydowałem. Przez chwilkę, kilka lat temu, miałem Arch Supreme, lecz na nich nie jeździłem. Zobaczymy jak będzie z niskim modelem.
Używane heble na jakichś zmiksowanych klockach i bez śrub ważyły ponad 450g. Pobawiłem się trochę samymi klockami. Jako że mam pełno różnych szufladek, trzpieni, nakrętek i podkładek do nich, zacząłem ważyć i kompletować najlżejszy zestaw. Dla ciekawostki podam że samo takie mieszanie drobnicą pozwoliło mi zaoszczędzić przeszło 20g. Wymieniłem też śrubki trzymające booster ze stalowych na aluminiowe (nie wiem czy to wytrzyma, ale sie okaże) oraz mocujące same ramiona na tytanowe i aluminiowe.
Waga teraz jest spoko, zobaczymy jak z działaniem.

[center]
Obrazek
Obrazek
[/center]
https://www.facebook.com/evobikesycow

#29
To lecim dalej - uginacz przedni.
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. W sumie Maniek może i niezły, tylko ten kolor&#8230; Mam coś awersję do czerwonego po prostu :-| Przez niego dość istotnie zmieniła się koncepcja sprzętu. Najchętniej widziałbym tu pierwszego Sida w kolorze niebieskim, albo jakiegoś powietrznego bombowca. Cóż, polatamy na Mańku. Kiedyś już z nim romansowalem - raz z Blackiem w Cannondale SUPER V Freeride, a potem z Marsem w F2000. Iiiiiii&#8230;.. nawet przyjemnie było.

Ten tu okaz bardzo zdrowy wewnątrz (mialem fotkę rozebranego, ale posiałem) - czysciutko, bez rysek. Z zewnątrz też nie jest źle. Rozebrany, nasmarowany, wyrzucone te obleśne kondomy z goleni, wymienione piwoty na tytanowe i jedna ze śrub mocujące golenie dolnymi z gornymi (też na Ti). 100g do przodu, Yeah!!!! :-P :mrgreen:

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 2016-11-15, 12:51 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/evobikesycow