Druga Dziewięć Jedynka

#1
Cóż, temat oddaje dość dokładnie czego tyczy się ten wątek

Scott Boulder, rocznik 91, malowanie a'la Czarli ;-), rozmiar 19,5" (mogłem zrobić fotkę naklejki na dowód że to nie błąd w katalogu ;-))
Osprzęt w pełni oryginalny (poza sztycą i siodłem) - Deore LX M550 + klamkomanetki Deore DX, i wszystko w ładnym stanie

Obrazek


Cóż, jak można się domyślić nie taka będzie finalna forma tego roweru
Cześci do wyprawówki gromadzę już od dość dawna, mam w głowie sprecyzowaną jej osprzętową wizję, więc niedługo będzie mała rewolucja - cały osprzęt wyleci, rower straci nieco na spójności rocznikowej, zyska za to (teoretycznie przynajmniej) na bezobsługowości podczas dłuższych wypadów z kiepskim zapleczem serwisowym
Zatem: ciąg dalszy nastąpi
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
wiesz, zawsze można by oponować że to wyjątek potwierdzający regułę ;-)
ale poważnie - ja przez pół świata nie pojadę...Dla psychicznego komfortu postanowiłem jednak wsadzić uszczelniane piasty, kartridżowy suport, zmodyfikować nieco zestaw przełożeń, ząłożyć klamki z serwem, itd itd.. Wszystko z resztą zobaczycie krok po kroku - rower w zasadzie cały w częściach już był przygotowany do złożenia, brakowało tylko ramy...

A sama rama jak widać ultra lajt nie jest:
Obrazek


Wspomniany sajz
Obrazek


przytulanki 91-kowe (nota bene właśnie okazało się że moja pierwsza 91 miała skracaną główkę)
Obrazek


Dziś powalczyłem ze sterami (Tioga Avenger ST na łożyskach Tange) i hamulcami (długie szczęki czarnego LXa):
Obrazek

Obrazek

Na górę poszła nakrętka z blokadą Surelock i biżuteria od Toma
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
wagowo - jest jak jest, troche to dziwi, bo wychodzi sporo ciezej od mojej s.p. Tequesty (20" = 2420) czy np 28-calowego touringowego Treka 520 "zimny porteur" (58ka = 2450g)

moze ciecie glowki mialo go odchudzic? ;P
ladny wieszaczek!
Obrazek

#6
Oki, mały update
nowa sztyca Kalloy z lat odpowiednich, zacisk firmowy - na to wejdzie wygniecione już do tyłka siodło Selle Italia, model dawno starty Stan daleki od ideału, za to sprawdzone w bojach
Obrazek


początki napędu - fd DX i bardziej nergaliczna niż wymyśliło ją Shimano wersja LXa M560 (dwie mniejsze koronki czarne, od M550 24-36, największa już srebrna /bez przesady ;-)/ z DXa 48T) W środku ramy BB-UN51, 113mm
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#14
Maricn lubi takie przerzuty, no bo sa generalnie zgrabniejsze i teoretycznie mniej podatne na zerwanie (choc w zeszlym roku sam byl swiadkiem urwania mojego m739;) i nawet lzejsze...

ale np mam takie teraz polaczenie: kaseta 13-28 (8) z korba 34/50 + wozek szosowy (ten max 28z), lancucha starcza na 50x23z czyli 2x3 ale niestety okropnie juz wisi i caly czas stuka (i sie zaciaga niestety) juz na 34x15z czyli 1x7 (34x13z = 1x8 generanie porazka).... a chcialem sobie dolozyc tam jeszcze trzeci rzad z przodu i chyba bede musial przekladac wozki:/

ps. ciekawostka - korpusy m735 i 600ki serii 640x waza TYLE SAMO!!! Cale przerzutki to ~260g vs ~205-9g, roznica wag tkwi tylko i wylacznie w wozkach (sprawdzone)
Obrazek

#15
zimny pisze:to moze jakis lemond / rogi ew. rogi na srodku przy mostku?

krotki wozek do obslugi takiej rozpietosci przelozen? nie widze tego;)
widziałbym tam raczej klasycznego bull-bara typu AT2, lub połączenie z lemondką - AT4 Pro właśnie
A co do wózka - wydaje mi się że nie obsługuje 1 lub 2 przełożeń (na pewno młynek-najmniejsza już nie wybiera 24-13, blat-największa nie sprawdzałem - doszedłem jedynie do blat-druga 48-26)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
skolioza pisze:widziałbym tam raczej klasycznego bull-bara typu AT2, lub połączenie z lemondką - AT4 Pro właśnie
rozumiem rozumiem;) + zolta owijka :D
szkoda, bo gdzies wlozylem niedawno do roweru takiego bull-a zooma (czarny) z fajna glowka byczka na przedzie;)
Obrazek

#21
a spezial to dlatego chcesz, ze retro? bo chyba nie ze wzgledu na jego "lepszosc"? Mi sie bardzo zle ta opona kojarzy, bo w Gorach stolowych Rudej przerwal sie drut (opona przed zalozeniem wygladala swietnie, chyba nie wytrzymala pod sakwa i rudymi 45km-ami;/) - mielismy przez to straszne przejscia (niedziela, srodek parku narodowego;)

a jak przypinasz sakwy na tyle? Z crosso bylby problem (haczyki) Ortlieb ma lepszy pod tym wzgledem system?
Obrazek

#23
zimny pisze:a spezial to dlatego chcesz, ze retro? bo chyba nie ze wzgledu na jego "lepszosc"?
Spezial'e z którymi miałem do czynienia
(do obejrzenie tu: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1006 )
to baaaardzo solidne opony - żadnego "lajtowania", porządna guma, najbardziej wszystkoodporny model jaki miałem w rękach.
No i kojarzy się z pewną zacną marką złocistego trunku.... :-)
--
Cypis

#26
świetny ten rowerek
kolorystycznie bardzo mi się podoba ,osprzętu nie komentuje -bo jaki jest kazdy widzi ,rozsądnie dobrabny
tyle ,że kloc ;) ale w końcu turystyk ,więc chyba nie ma co się spinać

#27
dzięki Corrado - Marathonów mam kilka, ale wiesz, chodzi o TEGO ;-)
co do klocowatości.... wydaje mi się że jak rower z tobołami waży 40kg to 1kg w te czy we wte odczuwalny raczej nie będzie Za to teoretycznie anorektyczne części i rama mogłyby przy takim użytkowaniu szybciej skapitulować (teoretycznie, bo dookoła świata się nie wybieram, więc na tyle ile jeżdżę z sakwami spokojnie wystarczy i to z zapasem ;-))
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
cron