#32
cardamon pisze:no z tego co ja sie dowiedzialem od forumowiczów i przeczytalem na innych stronach to są kłopoty z tymi obreczami, jakiś niemiecki magazyn rowerowy zrobił testy chyba nawet i wyszło że są niebezpieczne bo pękaja osiowo między szprychami, już nie wpominajać o wyrwanych kapslach z otworów, ja waże 85kg i zrezygnowałem z kupna, zresztą jedna kiedyś miałem taką z przodu i po pierwszym dzwonie byla do wymiany ;-)
Ja takie obrecze ujezdzam juz dluzszy czas, mam je od nowosci, wagowo jestem w przedziale 80 - 85kg, do teraz wymienilem tylna obrecz, bo byla juz dosc wytarta i pekla z boku. Przezyla jakies 4 lata, wiekszosc juz na slowackich gorkach. Przebiegu nie pamietam, moze cos okolo 6000km.Nie katuje, ale tez zbytnio nie pielegnuje swoich sprzetow, bez wzgledu na ich kultowosc. Jak je zaplatalem, staralem sie nie naciagac szprych na super sztywno - tak gdzies, kiedys wyczytalem, ze te obrecze genralnie zle znosza silne napiecie szprych przy wadze, bynajmniej nie sciganckiej ;-) Czasami da sie odczuc wiotkosc kol, ale za to mam je w calosci. Zeby bylo jasne: mam te obrecze ze wzgledu na ich czerwony kolor - to byl glowny powod nabycia ich, waga byla drugorzedna.

#33
Składanie powoli postępuje, a w zasadzie serwisowanie części, jestem pedantem i każdą część która nie była nowa, dla spokojnego sumienia, musiałem rozłożyć :) . Wrzucę kilka zdjęć:

Manetki
Obrazek


Klamki
Obrazek


Hamulce
Obrazek


Pedały
Obrazek


Przerzutka tył, będzie m952 długi wózek ale posiałem gdzieś zdjęcie, tutaj m950 krótki
Obrazek


Poza tym, koła już złożone
Obrazek


Widelec też przeszedł serwis, był w super stanie nie licząc sterówki lekko odkształconej przez mostek syncrosa z kołkiem rozporowym, dlatego kupiłem 2 taki sam, zrobiłem misz masz i mam wszystko super ekstra
Obrazek


Sztycę kupiłem na jebaju, wyglądała jak nowa, ale okazało się, że część jarzma jest odkształcona (zdjęcie), napisałem do thomsona i przysłali za darmo nowe kompletne jarzemko - taka polityka firmy to rozumiem
Obrazek


Na zdjęciu poniżej kierownica, którą chciałem montować, ale po przemyśleniu nie będzie mi pasowała kolorystycznie, dlatego idzie na handel, a ja szukam czarnej o podobnych parametrach. Z resztą mostek też jest już inny i siodełko też.
Obrazek

#34
tiomek pisze: jestem pedantem i każdą część która nie była nowa, dla spokojnego sumienia, musiałem rozłożyć :)
pedantem nie jestem wrecz przeciwnie .....jestem balaganiarz ....ale kocham porzadek taki jak przy Twojej odbudowie :shock:
czysciutko zadnej lipy :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#35
tiomek, Twój pedantyzm robi wrażenie. pozytywne! pamiętam jak pierwszy raz rozebrałem rd i korzystałem z manuala shimano, teraz już zamknietymi oczyma.
co do polityki firm to miałem bardzo miłe odzewy ze strony naszego importera crank bros oraz syntace, też dbają o klientów.

sztyca thomsona ok, mostek syntace i kiera kore w ogóle bez polotu. ten syntace to jakiś force klockowaty model i srebrna kiera :/
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#36
jak sztyca Thomsona to i mostek Thomsona, a z kierą to bym uderzył w Syntace Carbon płaską albo Easton Monkey Lite CT2 gietą

rd m737/739 i m950 to tak jak Jarek pisał, z zamknietymi oczami czyszczę :lol:
v-ki z szaraka z tymi łożyskami to była mordęga, nigdy więcej tego nie chce robić :lol:

będzie cacy 8-)

#37
mostek będzie tune :) widać go na zdjęciu ramy z amorem na poprzedniej stronie, a kierownica jeszcze nie wiadomo, ale propozycje cardamona są ok, zobaczymy co uda się upolować

#42
mekp, ok rozumiem, tylko jak pamiętam to są problemy z kierami syntace, bo te troszkę nowsze zgodnie z zaleceniami powinny mieć mostki na 4 śruby albo dziwadła VRO, a starsze w dobrym stanie są praktycznie nie do dostania

skolioza, rower ma być do jeżdżenia, więc chcę go złożyć tak, żeby było mi wygodnie :) z doświadczenia wiem, że im szersza kierownica tym lepiej mi się jeździ, dlatego staram sie znaleźć w miarę szeroką, ale nadal xc i zgodną rocznikowo

#45
ostatnio kupiłem scotta z kierą at-2 lf (niedługo pewnie zamieszę go w galerii) i rama ma największy rozmiar (19" c-c), a kierownica jest najkrótsza - 21" (były jeszcze 22 i 23), dziwne to, taka była retro moda?

#46
Bywały większe Scotty niż 19" c-c ;-) ale fakt faktem ze w wąskich kierach się lubowano
najczęściej spotykane AT2 ma niby 56cm czyli tyle co zwykła prosta kiera- ale jest to szerokość całkowita, więc w chwycie znacznie mniej....
Chociaż ja np parę kierownic w których nie używam rogów przyciąłem na 53-54cm - i dobrze mi z tym - wszystko zależy od budowy ciała/ szerokości barków
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#47
Jestem pod dużym wrażeniem Twojej pracy Tiomek! 8-) Przez rok bym tego wszystkiego nie poskładał.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#48
:shock: wielki podziw dla składania takiego roweru. Pedantyzm nie jest nic złym a ja bym Tiomek powiedział,że jest to Twoja pieczołowitość. Ja mam tak samo. Każdą część rozłożę, przesmaruję, sprawdzę zrobię zdjęcia czy notatki. Ja Marina czy Arcadię rozłożyłem do każdej kulki łożyskowej w pedale. Całe bite 3 dni siedziałem i robiłem. Srogie spojrzenia dostawałem od ex, ale to historia....fajna historia :)
Jeszcze raz ...świetna praca no i części...WOW...są niesamowite.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#50
ładny stan Panie kolego 8-) oprócz uszkodzeń mechanicznych od zacisków obejrzyj ja pod względem łuszczenia wierzchniej warstwy lakieru i pomysl o jakimś zabezpieczeniu koncówek kiery bo moga chłonąć wilgoć

BĘDZIESZ ZADOWOLONY :mrgreen:

#51
Są jakieś otarcia, ale lakier nie odchodzi. Co do zacisków, widać, gdzie co było przykręcone, ale to raczej tylko odciśnięcie w lakierze. Zabezpieczenie brzegów - dobry pomysł, może najlepiej żywicą, tylko czy da się kupić tanio małą ilość?

#55
ją co do sztycy mam odmienne zdanie... miałem accenta alu i jak przesiałdem się na CT2 to komfort odczuwanie spadł. obie 350 wyciągniete pod sam limit.

co do kiery... przesiadalem się z bardzo wiotkiego BOPLIGHTa na controltecha i zauważyłem zmiane w postaci sztywniejszej ale podobnie tłumiącej drgania.


Moim zdaniem używany Karbon jest bardziej bezpieczny niż używane alu. Po kabronie będzie można poznać że coś jest nie tak (pęknięcia struktury i starata sztywnosci) a alu w pewnym momencie w pęknie wzdłuż mikropekniecia zmeczeniowego i pół kiery zniknie;-)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#56
Są dwie szkoły wśród producentów rowerów i części. Jedni ładują grube sztyce 31.6-34.9 lub maszty zintegrowane bo twierdzą że sztywność jest najważniejsza. Drudzy pakują wąskie 27.2 bo twierdzą że ma pracować i pochłaniać drgania. Z kierownicami podobnie.

Pamiętam jak szykowaliśmy rower dla jednego z olimpijczyków na Pekin 2008. Pomimo że miał do wyboru wszystko co się dało w naszej firmie to kierownice wybrał aluminiową, bo twierdził że sztywniejsza a stracy mocy są niedopuszczalne...
https://www.facebook.com/evobikesycow

#57
Czy ktoś wie jak mocno trzeba przykręcać przerzutkę przednią E-Type? Pytam, bo we wszystkich używanych rowerach które kupiłem te śrubki były poluzowane. A oryginalnie xtr jest z aluminiowymi teoretycznie nie pozwalającymi na mocne skręcenie.

I z innej beczki, zabieram się za regulację tylnej zmianiarki, ruszam prawą manetką, a tu rusza mi się przerzutka przednia. Źle połączyłem linkami :-D :-D

#58
tiomek pisze:Czy ktoś wie jak mocno trzeba przykręcać przerzutkę przednią E-Type? Pytam, bo we wszystkich używanych rowerach które kupiłem te śrubki były poluzowane. A oryginalnie xtr jest z aluminiowymi teoretycznie nie pozwalającymi na mocne skręcenie.

I z innej beczki, zabieram się za regulację tylnej zmianiarki, ruszam prawą manetką, a tu rusza mi się przerzutka przednia. Źle połączyłem linkami :-D :-D
Jak są aluminiowe to może trzeba nie za mocno ale na klej do gwintów niebieski żeby się nie odkręcały podczas jazdy.
Lodzermensch

#59
Jak powinna być zamontowana przerzutka 952 e-type z korbą 46 zębów, w górnym ustawieniu czy w dolnym? W katalogach piszą, że te przerzutka pasuje do 46 i do 48 co sugeruje, że powinienem zamontować w dolnym, ale odnoszę wrażenie, że wtedy wózek będzie haczył o środkową zębatkę przy wrzucaniu biegu na największą.