#181
ostatecznie 8,8kg. sprawdził się już na 2 maratonach i wyścigu xc. podjazdy i proste najlepiej wychodzą. niestety brak amortyzacji odbiłem sobie laczami 2.25 o powalającej wadze 416/szt. tylne koło baardzo miękkie bocznie do tego wąskie widły i na stromych podjazdach jak pompuję koło pracuje na boki i opona obciera o ramę :shock: wymieniam na 2.00 o wadze poniżej 400g również furious fred evo. bardzo szybkie opony na suche warunki.
ogólnie rower wystarczająco sztywny i pancerny jak na takie parametry, tylko prawa korba odkręca mi się na suporcie co jakiś czas na wertepach :evil: do wymiany jeszcze tylko ciężkie klamki m950 na coś lżejszego. co polecacie? mam na oku extralite....sram 7.0 miałem już i są najlżejsze ze wszystkich sramów, nawet od 9.0.
7.0 ważą 145g. fd m950 klekocze jak bocian na bagnach takie luzy już ma :/

foto - https://picasaweb.google.com/MrsMoiYves/M5002013
Ostatnio zmieniony 2013-05-12, 12:11 przez YvesMoi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#182
jak Himayer szukał lekkich klamek to zważyłem z ciekawości Kooki - 98g chyba? ale może się mylę, pamięć zawodna jest jednak... może celuj w coś takiego - różnica w wadze już konkretna a nie parę g.

o!znalazłem;
tyle że moje kooki bez absolutnie żadnego tuningu (a można by śrubki pozmieniać, gąbki zdjąć) na wadze wskazują 94g
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#183
1. to na jakich kolach sie skonczylo? revo i sunrimsy?
2. masz aby przypadkiem podkladke pod sruba octalinka?
3. klamy m950 warte sa swojej wagi (i tak bardzo niskiej, zmienisz barylki, srubki i wykrecisz legulatolki bedzie git)
Obrazek

#184
Z mojego doświadczenia klamki kooki tylko wyglądają a w ogóle nie mają modulacji i nie hamują, szcególnie w połączeniu z równoległym prowadzeniem w ramionach.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#186
Przy klamkach poniżej 100 gram trzeba się liczyć niestety z kompromisami. Czy to będzie Extralite, Steinbach, KCNC czy cokolwiek innego. Przy tym poziomie anoreksji cudów nie ma, trzeba zaakceptować słabą sztywność i modulację. Klamki Kooki wypadają wyjątkowo blado w tym temacie jeśli je porównamy do M950.

Więc należy zadać sobie raczej pytanie czy warto poświęcać te 50-70 gram dla świętego spokoju i komfortu działania.
Ostatnio zmieniony 2013-05-12, 14:47 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#187
Po wczorajszym wieczorze coś jeszcze mam zaburzoną percepcję :-) Chodziło mi o klamki Alteka chyba ze względu na czerwony kolor mi się pomotało. Alteki są tragiczne.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#188
zimny pisze:1. to na jakich kolach sie skonczylo? revo i sunrimsy?
2. masz aby przypadkiem podkladke pod sruba octalinka?
3. klamy m950 warte sa swojej wagi (i tak bardzo niskiej, zmienisz barylki, srubki i wykrecisz legulatolki bedzie git)
1. mavic 230 TIB sporo poniżej 399g. piasty woodman, gdzie tylna ma już minimalny luz :/ szprychy jakieś lekkie mega cieniowane sapim cx ray o ile pamietam. po pierwszej poprawce od nowości nie mają nic bicia, na prawdę równo się kulają po mocnych wypadach. tylko koło tył jest miekkie pobcznie.
2. dobre pytanie, musze sprawdzić.
3. zakładam extralite na próbę do sztywnych avidów więc może podejdą.
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#189
Radziej pisze:Przy klamkach poniżej 100 gram trzeba się liczyć niestety z kompromisami. Czy to będzie Extralite, Steinbach, KCNC czy cokolwiek innego. Przy tym poziomie anoreksji cudów nie ma, trzeba zaakceptować słabą sztywność i modulację. Klamki Kooki wypadają wyjątkowo blado w tym temacie jeśli je porównamy do M950.

Więc należy zadać sobie raczej pytanie czy warto poświęcać te 50-70 gram dla świętego spokoju i komfortu działania.
:-P
Extralite! to na prawdę działa, praktycznie nie mam różnicy w działaniu po zdjęciu m950 i wsadzeniu 64g. dzisiaj miałem się na nich ścigać w xc ale pogoda przykuła mnie do wyra. nic nie szkodzi bo wczoraj zrobiłem bardzo wymagająca trasę i powiem Wam, że te klamki są mega sztywne, mają świetną siłę ścisku, modulacja istnieje i ma się dobrze. na zlocie będzie możliwość przekonania się na własnej skórze o ich działaniu :)
same dzwignie są nawet nieco sztywniejsze od tektro/mountain cnc, które mam w specu pod kanty

Obrazek


cena tych klamek jak zwykle na wysokim poziomie, design oraz ich działanie są tego warte jednak...

Obrazek

Obrazek

Obrazek


po małych modyfikacjach waga rowerka pokazuje 8,5kg i niebawem jakaś dokładna sesja z detalami
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#190
Mogę spytać gdzie wyrwales te tektro.? W Polsce czy na ebay'u?

Te extralite mimo niskiej wagi wyglądają na bardzo przemyślana konstrukcje. Najbardziej obawiał bym się o obejme.

Jak posmigasz na nich trochę wiecej km'ow, daj znac jak z wytrzymaloscia.

Pozdrawiam
XMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#191
konstrukcja extralite jest bardzo pomysłowa, sama dzwignia jest sztywna bo ma dodatkowy punkt podparcia jak na foto poniżej.
Obrazek


mało jest takich klamek gdzie jest takie usztywnienie, co prawda troszkę przeszkadza to przy montażu z gripami, ale tylko pozornie bo dzwignia jest tak wyprofilowana, że po odsunięciu od manetki leży w dłoni na prawdę wygodnie, wystarcza dwa palce do hamowania. klamka jest dobrze wykonana można kasować luzy, a obejma pomimo mocnego skręcenia śrub nie pękła i nie przesuwa się po kierownicy, dodatkowo jest szeroka. są też z sprężynki ułatwiające odbijanie klamki. każdy z elementów jest skręcany osobnymi śrubkami, a nie tak jak u konkurencji z tajwanu jedna śruba trzyma obejmę oraz klamkę w korpusie co generuje luzy i małą sztywność.
oś obrotu klamki jest przesunięta do jednej strony obejmy a nie na środku co też skraca długość dźwigni roboczej...nie wiem czy to jest zrozumiałe akurat :/
wytrzymałośc i zywotność - pewnie byle kraksa i się popsują więc trza być czujnym na trasie :)

dzwignie tektro z allegro albo jakaś zamiana w polszcze.

kilka foto poglądowych
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#192
Super! Zawsze z podziwem oglądam Twoje rowerki!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#193
Cannonek jest mega wypaśny, klamki super. Jedyne co to aż dziw mnie bieże że lamęty się nie podniosły że części nie retro że to że tamto blebleble. ;-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#194
własnie nie wiem gdzie teraz powinien ten rower stać, czy już nie przypadkiem w dziale MTB 2000+ chociaż zakładam, że rama jako serce roweru jest sprzed 1999 to i tutaj pasuje. a że sporo części grubo po 2000 to może jakoś przejdzie, w końcu pierwsze wcielenie miał mocno retro :D
achhhh no i niebawem pojawi się na prawdę fajny wideł, ale będzie zakładany tylko na specjalne okazje.
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#196
Jakbyś stwierdził że ta czarna Tarantula Ci niepotrzebna albo wolał srebrną to daj znać :-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#207
stylistycznie chyba jednak cardamon masz rację, srednio pasuje, ale na próbę się założy. nie wiem co by tutaj pasowało, musi być z małym skokiem bo geo jest pod sztywniaka. jakiś czarny judy sl? indyk?
ten rond pięknie się prezentuje, mały skok, super tłumienie, wygląda na sztywny nawet.
obsys czarny by mi leżał :)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<
cron