Projekt Kona Explosif

#1
Wlasnie zanabylem rame Kona Explosif rok 99' (rozmiar 14"), a od jakiegos czasu mam w piwnicy w swietnym stanie Marzocchi Bomber z.1 97'. To oznacza oficjalnie rozpoczecie projektu :-) Przewidywany termin zakonczenia: gwiazdka 2013.

Chce zlozyc wytrzymaly, ale niezbyt ciezki rower do lekkiego all-moutain w realiach epoki "8 biegowej", czyli koniec lat 90'. Nie chce odbudowywac modelu. Chce by mial dusze skladaka z tej epoki - a to sie zgadza nawet o tyle, ze Explosif byl dostepny jako sama rama.

Potrzebuje waszych sugestii w wyborze osprzetu i roznych sugestii. Mam w domu walajace sie po katach: manetki XT 98', przerzutka tyl XTR '94, korba WRA nowka sztuka, kierownica Scott Octane '98.

Kolorystyka: na pewno z akcentem pomaranczowym, bo Bombera nie przemaluje, lakier jest w idealnym stanie. Natomiast rame malowac bede na pewno (gdzie w Warszawie zrobia to dobrze?). Kolor - zielony a'la zabka rzekotka? metaliczny niebieski? Moze cos doradzicie?

Pomocy z nalepkami Kony bede chyba szukal na forum retrobike, tam byly watki ze ktos ma dostep do oryginalnych, moze ktos cos wie blizej? Na pewno potrzebuje porad co do malowania: nalepki pod lakier bezbarwny?

Z przodu chyba bedzie 1, no, najwyzej 2 zebatki, ale na single speed jestem za slaby. No i w ogole napiszcie jak to widzicie, jakie hamulce, kola etc. i jak byscie taki projekt rozwijali.

#2
oo fajnie, jakis projekcik grawitacyjny sie szykuje. szkoda, że tak długo. w TWR jest chyba jeszcze nówka korba RooX orange i bardziej by pasowała do sportów ekstrmalnych niż krucha WRA, która bym oczywiście przygarnął jak Cię z kasą przyszpili albo zdecydujesz się na inna :]
i pytanie czy bedziesz sie starał trzymać '99/98 czy jedziesz po całości retro lata '90...
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#5
1. O geometrie sie troche boje, Kona Explosif jest zaprojektowana pod Bombera z.2 z 70mm skoku, a 3 cm to duzo. Zastanawiam sie nad skroceniem skoku w Z.1 o 1-2 cm, ale nie wiem czy jest to mozliwe, moze ktos ma doswiadczenia?

2. Korba RooX pomaranczowa bardzo mi pasuje. Na stronie TWR nie ma zadnych informacji, ktos z KRK moze mi ewentualnie pomoc?

3. Bede sie zasadniczo staral trzymac epoki 96'-98'. Najwiekszy problem to hamulce. Idealnie pasowalaby Magura Tomac, ale to strasznie ciezko upolowac w dobrym stanie. Mozna za absurdalna kase kupic pomaranczowa edycje HS-33 ktora wizualnie jest podobna, no ale to bedzie jednak cheating.
Ostatnio zmieniony 2012-04-23, 09:06 przez rekrutacja, łącznie zmieniany 1 raz.

#9
witam.

Co do Magury to mam tomaca i mogę się go pozbyć a rozliczeniu chętnie przygarne fajne klamki lub hamulce ( xtr lub avid)

połączenie pomarańczowego i niebieskiego może być spoko ale mi osobiście bardziej podoba mi siekoncepcja intensywnego zielonego. tylko jakie rurki do tego?

podoba mi się koncepcją all moutain w kontekscie retro. jeden blat z przodu będę testować w mielcu wiec jak pojezdze to zdam relacje. choć wstępnie wygląda to nieźle.

jeśli masz duzo czasu to xtr 950 będzie najbardziej odpowiedni...

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#10
Korba roox w twr jest za 450 pln :( nie dam rady, chyba że za wra uzyskam podobna cenę :-(
mekp pisze:połączenie pomarańczowego i niebieskiego może być spoko ale mi osobiście bardziej podoba mi siekoncepcja intensywnego zielonego. tylko jakie rurki do tego?

jeśli masz duzo czasu to xtr 950 będzie najbardziej odpowiedni...
Rurki i cala reszta raczej czarne, jesli masz na mysli kierownice, sztyce etc. Srebrnych akcentów raczej nie da się uniknąć, ale czarne szprychy, piasty etc wtedy już były. Czasu mam dużo, więc 950 jest jakąś opcją, ew. mix XTR/XT. Co do Tomaca -wysyłam wiadomość na priv.
focker pisze:Skok w z1 można skrócić - trzeba tyko dobrać odpowiednią tulejkę na tłumik i skrócić sprężyny (x2).
Jest do tego jakaś instrukcja? Szukałem w Googlach ale nic nie znalazłem, a bez instrukcji kombinować samemu się boję, bo nigdy tego nie robiłem.
Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 15:10 przez rekrutacja, łącznie zmieniany 3 razy.

#11
Jest instrukcja dotycząca rozbierania.
http://www.marzocchi.com/template/listM ... K&idC=1685
Jeśli już rozbierzesz, to musisz tylko dobrać odpowiednią tuleję wkładaną na każdy z tłumików od dołu - żeby zatrzymała się na kołnierzu tłumika. Dobrze, żeby dość ciasno wchodziła i się nie zsuwała. Na tej tulei po złożeniu całości będzie się opierać sprężyna negatywna.

Potem tylko dociąć sprężynę wedle upodobań na szlifierce stołowej (operacja nieodwracalna) i składamy wszystko do kupy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
focker pisze:Jeśli już rozbierzesz, to musisz tylko dobrać odpowiednią tuleję wkładaną na każdy z tłumików od dołu - żeby zatrzymała się na kołnierzu tłumika. Dobrze, żeby dość ciasno wchodziła i się nie zsuwała. Na tej tulei po złożeniu całości będzie się opierać sprężyna negatywna.
Ehem, dobrac z czego? Z tego co wyjme ze srodka? Bo oczywiscie w domu skladziku tulei roznego typu nie mam i miec nie bede, ani nawet nie mam pomyslu gdzie odpowiednia tuleje mozna dokupic, nie wiem tez jak ocenic czy jest dobra...

#13
Castorama, Obi, Praktiker. Leroy Merlin - do wyboru.
Szczególnie polecam dział hydrauliczny i wszelkiego rodzaju plastikowe tulejki.
Jakie będą pasować najlepiej, to już Ci nie powiem. Sam musisz dobrać średnicę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
Mam prośbę żeby nie ładować 3 postów pod rząd - przecież można edytować swój post dodając do niego nową treść ;-)

A co do korb - myślisz że dlaczego te korby 9podobnie z resztą jak parę innych) tam do dziś leżą w stanie NOS?
Michał wychodzi niestety z założenia że lepiej trzymać cenę bo może za 5 lat trafi się jakiś napaleniec który zapłaci... W końcu kto ma jeszcze takie nowe korby na półce?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#15
proponuje mala inspiracje:

Obrazek


na 100% widelce 80mm podchodza perfetto (ponizej dla niedowiarkow dowody;)
Obrazek
Obrazek


ew. mozna zaszalec z widlem z pokretlem np duke u-turn 60-100 albo talas 80-130?
i bylbym za adapterm disc na tyl + mozesz pomyslec o zalapaniu sie na te piasty coda/dt + stare fajne formuly/grimeci/hope'y
Obrazek

#16
zimny pisze:ew. mozna zaszalec z widlem z pokretlem np duke u-turn 60-100 albo talas 80-130?
i bylbym za adapterm disc na tyl + mozesz pomyslec o zalapaniu sie na te piasty coda/dt + stare fajne formuly/grimeci/hope'y
Wideł już mam, zresztą musi być z epoki, a piasty muszą być czarne i głośne :-) Właśnie, jaka głośna piasta na tył? DT?

#20
zimny pisze:dit ma na aukcji kolo onyxa + x223 za jakies 170pln...
Jest pod tarczowki, a ja szukam pod v-ki. Z epoki :-) I najchetniej na niebieskiej piascie, bo po zastanowieniu jednak ide w niebieski. Jasny niebieski + pomarancz + czarne rurki. Bedzie ladnie.

#22
smolar pisze:14" :shock: ile Ty masz wzrostu?
174, ale mam krotkie nogi, i najlepiej czuje sie na ramach ok. 16", bo 17" czy 18" sa juz zbyt wysokie zazwyczaj. Przed zakupem sprawdzilem geometrie, i u Kony 14" z 99' jest wedlug katalogu na dlugosc w zasadzie identyczna z 16", po prostu ma wiekszy przekrok, a do wzrostu inzynierowie Kony dostosowali rower montujac krotszy wspornik. Ja moge zamontowac dluzszy (co prawda szkoda mi bedzie nie wykorzystac 70mm RooXa :-) , a jak to bedzie w praktyce, to sie zobaczy.

O tym, że rama jest większa niż wskazuje rozmiarówka pisał też sprezedawca, tu jest link do aukcji jakby ktoś chciał obejrzeć co kupiłem :-)

Hmmm, a jak wlasnie sprawdzilem na retrobike byl watek o tej ramie, i wynika z niego ze jest to 17" a nie 14"... No to zobaczymy jak przyjedzie co to jest. Eeeech, kupowanie na odleglosc :-)

#23
tez mi sie wydaje, ze ta rama jest zblizona geo do 17-18"

poza tym co to za pomysl, zeby mocno slopingowana rame mierzyc "po rurze" (TT) ? szczegolnie, ze producent zawsze podawal efektywna...
Obrazek

#24
moje uwagi -zdjęć nie widzę.
jeśli rama ma te 14'' to strach sie bać ;) bo ma realnie 2'' mniej/ mam na myśli ten dość wysoki komin
więc moze to raczej ramka 16'' ? edit: już widze. realnie to 16''
tak czy siak ze sztic -zagrają chyba tylko roox albo syncros ze swoimi 430mm.

jeśli chodzi o piasty głośne -no dt hugi jak najbardziej .jest tylko jeden problem -z tego co się orientuję ,to
do 99/00 wychodziły tylko srebrne ,ew. malowane proszkowo na różne kolory ,ale czarnych jakoś nie kojarzę
może więc jeśli koniecznie czarne >to prędzej szukaj posród hope/king (chociaż na kingach to się nie znam)

co się tyczy z kolei korby wra -może odezwij się do sikorskiego z krk ,albo poszukaj kogoś z okolicy -anodowanie na dowolny zdaje się kolor w granicach 30-50 zł . tańsze to niż zmiana całej korby.

a zmieniarka biegów tylna -to raczej szarak z xtr będzie się dobrze parował z manetkami z xt'ka
jakoś 901 raczej nie bardzo mi pasuje do takiego projektu (zresztą wybierając szaraka zyskasz nieco na jakości zmiany biegów)

#25
popieram przedmowce:

-piasty Hope Ti-glide badz nowsze XC/sport beda o tyle fajne, ze maja bebenki ti/stal
-ew. po prostu m950, bo jest latwo dostepny i rowniez beben Ti daje duze pole do popisu z kasetami (szczegolnie gdy korby maja byc na 110/74, a 8-kowe kasety to max 32z...)
Obrazek

#26
Powoli zbieram części. W paczkach leżą:

- stery Ritchey WCS '99 NOS (czarne)
- Marzocchi Bomber Z.1 BAM '97 (pomaranczowy)
- Wspornik RooX Danny's 70mm NOS (czarny)
- Kierownica Scott Octane Team (czarna)
- Rogi RooX (pomaranczowe) - wiem, ze rogi niekoniecznie pasuja stylistycznie do koncepcji, ale jestem fanem rogow niezaleznie od roweru
- Piasta przod Coda 900 NOS (czarna)
- Korba WRA NOS (szukam opcji na wymiane na pomaranczowa RooX)
- Przerzutka tyl XTR RD-M910 (jesli ktos jest chetny, to wymienie na 950)
- manetki XT 8 (mam komplet p+t, wymienie chetnie na XTR 8)

Poluje na:
- obrecz Ritchey OCR WCS
- obrecz Mavic X 222

Szukam:
- hamulce Avid Mag pomaranczowe, Avid Extreme, XTR 950 lub Magura HS-33 pomaranczowe
- piasta tyl Hope, Phil Wood, DT, XTR 950...
- kaseta 8 12-32

Kupilem, ale bede sprzedawal:
- ultralekkie klamki FRM do V