Własne ścieżki Boba H.

#1
Intro
Zanim przedstawie rower pigułka historii i ideologii Boba Haro
Haro nie hołdował nadążaniu za trendami - chciał je wyznaczać Jako jeździec BMX zaczął od tego segmentu po czasie wchodząc także na arenę MTB Przeniósł na nią kilka sprawdzonych w swoich BMX rozwiązań:
- główka ramy - obniżona do maksimum nawet w największych rozmiarach ram (wysokość poniżej 9,5cm), 1 1/8" (standardem wówczas był 1") z dodatkowymi wzmocnieniami na których są opory pancerzy Wszystko to dla obniżenia wagi i poprawy sztywności
- tylny hamulec - umiejscowiony na sztywniejszych, dolnych rurach tylnego trójkąta, Ubrake o większej niż canti sile
- prowadzenie linek - Haro hołdował jak najkrótszemu przebiegowi z jak najmniejszą liczbą ostrych kątów (najmniejsza praca pancerzy -= lepsza skuteczność, mniejsze straty na nich) - stąd wszystkie kable lecą dolną rurą, niemalże na wprost Stąd też wyeliminowanie odcinków pancerza tam, gdzie elementy nie poruszają się względem siebie i zastosowanie prowadnic (podobnie jak u Cunninghama projektując NIshiki) Wyjątkiem jest zakręcone przez rolkę FD, ale pamiętać trzeba że wtedy niedostępne były przerzutki z górnym ciągiem Samo kółko jest za to asymetrycznie umiejscowione dla lepszej pracy
-górna rura - V kształtna dla zwiększenia przekroku przy niskiej główce
- baza kół - jak to było napisane w katalogu (moim zdaniem psztyczek w nos rodzimego konkurenta - Alpinestarsa) - elewatory stworzono by skrócić tylny trójką dla lepszego zachowania na podjazdach I to jest słuszne, tyle że większość zapomniała że trzeba później z góry zjechać, więc większość estayów (podobno) miała źle z zjeździe prowadzić W Haro proporcje podjazd / zjazd miały być wyważone - lepiej w górę, lepiej w dół

Polecam lekturę katalogowych mądrości http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... ro+extreme

Meritum
O wszystkim tym powyżej dowiedziałem się zgłębiając wiedzę już po znalezieniu roweru
Do rozglądania się za nim (a trwało to blisko rok, z ebayem i RB włącznie - niestety o najmniejszy w ofercie rozmiar 17,5" łatwo nie jest) skłoniły mnie detale (prowadzanie linki przez koszyk, wzmocnienia przy główce, ubrake z tyłu)
Chociaż w katalogu 91 Extreme to drugi model od góry (rama chyba się nie różniła od najwyższego Comp Extreme) widać że nie jest to jednak rama klasy hi-end - haki ma te same co Boulder, rury oznaczone jako 4130 bez wyraźnego wskazania producenta, osprzęt "tylko" LX...
Mimo to rower który do mnie dotarł zaskoczył bardzo pozytywnie - zgrabne to, ładnie wykonane i stan poza drobnymi ubytkami świetny (popatrzcie na zęby w korbie - nieruszone!) Szkoda że nie ma oryginalnego mostka z mocowaniem na bidon i specyficznie giętej kiery Haro - bo to byłaby już mega ciekawostka ;-)

Foty jak przyjechał, bez czyszczenia i picowania - jedynie pedały wkręciłem Zmiany pewnie będą, ale o tym później Plan na najbliższy cas to zobaczyć czy teoria Boba Haro idzie w parze z praktyką

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-04-30, 16:16 przez skolioza, łącznie zmieniany 2 razy.
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

s

#5
Oczami wyobraźni widziałem go już u siebie .....ehhhhhhhhh :-D

Ciesz się , że to nie to malowanie bo nie odpuściłbym
Obrazek


Świetna rama do tego pod u break'a (jestem cichym fanem tego systemu) i świetny prosty wideł . Zazdroszczę!

#6
No, ten Extreme Comp też mi sie strasznie podoba
Był jeszcze jeden fajny w trójkolorze (foto http://www.terrengsykkel.no/)
Obrazek

była też ładna tytanowa wersja (strasznie miękka - jeździłem) i łączona przód alu tył cr-mo jak Nishiki Alien ACX

Niemniej jak zobaczyłem to Haro w moim rozmiarze to wiedziałem że muszę ostro zawalczyć - jakby to był trójkolorowy Ex-C to cena mogłaby być kosmiczna na końcu licytacji :mrgreen:

W temacie Haro - jutro jazda próbna jak pogoda pozwoli Rower z jednej strony miał pojechać jak stał, z drugiej ten amortyzowany mostek, riser, kiepskie siodło i semi slicki to nie bardzo moje klimaty Wsadzone więc zostało "co bądź" żeby nadawał się dla mnie do jazdy
Przy okazji zmiany opon takie cuś wygrzebałem z Haro: Aldku masz w gratisie przy najbliższej okazji :-D
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
Załączniki
ri.jpg

#7
Graty Marcin! :-)
Rowerek 1-sza klasa, to prowadzenie linek przez koszyk, kształt ramy poezja. Oby jak najwięcej takich nietypowych konstrukcji na forum.
Kolor to czerwień/pomarańcz (sorry że pytam ale dalton jestem) ? Jak to w reali się prezentuje? Mocno odbiega od tego co na zdjęciach?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#9
Czyli dla daltona w zasadzie bez znaczenia :-)

Twoja Żona jest okrutna :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#11
Katalog Boba Haro nie kłamał :-)
rower jak większość estayów jakimi jeździłem podjeżdża fajnie, choć tylny trójkąt nie jest ekstremalnie krótki (wyszło mi 425mm, sądziłem że będzie mniej!), zjeżdżać na technicznych fragmentach zjeżdża też milo (bardzo pewnie się prowadzi)
Największym zaskoczeniem dla mnie była jednak sztywność ramy - mufa suportowa nie goni na boki przy mocnym deptaniu i jest wrażenie że faktycznie całość mocy leci w koło Tu jeśli miałbym porównywać do Nishiki to wypada ono pod kątem sztywności blado ;-)

Przez weekend mam nadzieję jeszcze mocniej poznać Haro, które po dzisiejszej jeździe przypadło mi do gustu nie tylko z wyglądu A później - rozkładanie w drobny mak i budowa wg mojego pomysłu ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#17
Zwykła, niezwykła....
jest to elewator, czyli konstrukcja z zasady cięższa niż klasyczny diament Tyle że zwykłe stalówki jak to nazywasz tej konstrukcji które mam ważą jednak mniej - i Scott i Nishiki w okolicy 2,5kg (no ale MT Racing w sumie ponad 3kg wychodził)
Gdyby cały poskładany rower był ciężki, to by mnie to nie dziwiło że rama też swoje waży - ale rower wagę miał dobrą, a jakiś super lekkich klamotów w nim nie było - zwykły LX, mostek i sztyca stalowe etc...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#22
Aldek wszystko przez Ciebie! Forum staje się monotematyczne!
:mrgreen:

Dzięki Adamellowi mam mostek (posłużę się Adam Twoją fotką, mam nadzieję że nie masz nic na przeciw)
Obrazek


Wymagał on renowacji jak widzicie - teraz wygląda tak (i mam jeszcze dzięki Kubie84 w zapasie set naklejek jak te się zniszczą)
Obrazek


Dzięki Kubie też kokpit będzie jednolity
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA