Bike-Tech - w poszukiwaniu sensu

#1
Będąc pod wpływem impulsu cenowego (59 zeta) nabyłem takie cudo w rdzy:
http://allegro.pl/kultowa-retro-rama-bi ... 95354.html
No i teraz szukam uzasadnienia.

Da się z tego zrobić przełajówkę? Bo mam już komplet przełajowych kantilewerów, rama jest ze stali, no i tarczówki w mojej przełajowej konie doprowadzają mnie do szału. Kwestia jest taka, czy to się w ogóle da? Czy różnice w geo pomiędzy trekingiem a przełajem są tak istotne?
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#5
Na aukcji jest napisane, że rama ma 55cm długości. Przypuszczam, że jest to mierzone wzdłuż rury, zatem wirtualnie ma 56.5-57cm. Taka długość w przełaju to jak na mój wzrost czyli bliżej 190cm. Wiadomo - można krórszym mostkiem pokombinować, no ale i tak może być daleko do kiery. Do przełaju nadawały sie dość dobrze stare Kuwahary i inne takie "kwadratowe" ramy - czyli tak samo wysokie jak długie.
Druga sprawa to niska główka. Jak się zapoda tradycyjną fajke, o prostym kącie to kiera będzie bardzo nisko w dolnym chwycie. Wtedy mostek wysoko i z kątem na plus - wygląda to tak se i mało sztywne jest.
No i tu jest górny ciąg i nie ma zastrzału na manetki na ramie, wiec trzeba będzie klamkomanetki używać, albo jakąś rzeźbę przykręcana na obejmie. Ale klamkomanetki przynajmniej ergonomiczne są.
A same kąty, takie bardziej płaskie są jakoś do przełknięcia.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#6
znalazłem jakieś stare koła do przymiarki, no to tak to wygląda:
Obrazek

rama ma c-c 54 cm długości. Ujdzie. Większym problemem jest niska główka, ale coś się pokombinuje, na wysokim mostku baranek założy, jak nie - to zwykły tzw. treking byndzie. Może być całkiem bystry pomykacz.
Rama wagowo szału nie robi, 2,58 kg z suportem 110 mm (walczę by go wykręcić, dłubanka niestety) i miskami sterów.
No ale widelec, kochani, ten widelec na 28 cali z śrubkami po bokach na bagażnik i bieżnią sterów nabitą ma... 820 gram.
Sztyca regulaminowo dla tange infiniti - 26,8

Plan: rower jest srebrny, to i wszystko będzie srebrne, wiadomo. Kółka jakieś szukam, do tego napęd 7, thumby na baranek + klamki. No i jazda.
Ostatnio zmieniony 2016-11-28, 00:06 przez aldek, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#8
aldek pisze: thumby na baranek
Jak ja cie pogonie to .......;)
ale rowerek wyglada calkiem calkiem :-P
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#17
Profanacja!
Matko Boska, święty a krótki szary XTR na zmieniarkach po 20 dychy siedem biegów po stxie obskakujący!
Obrazek


Generalnie, to machnąłem tym cudem dziś z 70 km, i:
- długi menda, przydałby się jeszcze krótszy, ale tylko z cm mostek
- szybko się zbiera, zwrotny
- w błocie idzie, nawet na tych szosowych oponach
- owijka za 28 zł robi raka i odciski

rower, generalnie, jest poskładany z-tego-co-tam-w-szopie, stąd te pedały i xtry :-D
poza krótszym mostkiem, pedałami na noski (tioga sureshot, helou, ktoś coś, to kupię?), i zmienionej sztycy (bo ta wyślizgana) się już zbytnio nie zmieni. Co do xtra, to jeszcze pomyślę.
Chyba pod sakwy pójdzie. Ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#18
aldek pisze:dziś z 70 km
zacny dystansik
a gdzie zima ? ...slyszalem ze sporo sniegu bylo w okolicy ale z tego co widac wiosna w drodze :-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#21
Fajny rower. Czy mi się zdaje czy się sztyca pod tobą wygięła ? (czy to jakieś aberracje z telefonu? :-P )
Co się tyczy mostka -polecam to co sam przerabiałem -wysoki adapter (ahead 1') +mostek ahead 1'
(np.stalowy syntace) 50-60mm. Jest wyraźnie sztywniej niż na takiej fajce jaką masz obecnie.
Niby nie ma sensu ,bo to dalej "fajka"-ale subiektywnie ,w porównaniu do lekkiej stalowej fajki z shoguna-jest różnica >zwłaszcza gdy rower jest dociążony sakwami/worami.

..a jak już zeszpecisz rower mostkiem ahead ,to czemu by nie puścić pełnych pancerzy posiłkując się stripsami?(może znajdziesz gdzieś w kolorze srebrnym :lol: )
Mam tak od lat i sobie takie rozwiązanie baaardzo chwalę

#22
no właśnie żem pisał, że wyślizgana, wygląda jak bardzo krzywa, ale toczyłem ją po stole i krzywa jakoś bardzo nie jest. Niestety, nie mam innej długiej w 26,8 i z zerową cofką. Tak czy owak - do wymiany.

Też rozważałem wariant z przedłużką, ale jeszcze spróbuje z ciut krótszom fajkom, bo jakoś na moje średnie techniczne wykształcenie wychodzi, że z adapterem i ahead dochodzi jeszcze jeden stopień swobody (lewo-prawo na osi przedłużki), czyli może być lipa. Mam jeszcze w odwodzie regulowany na cal, taka prawda.
Pancerze srebrne już są (hamulcowe), srebrnych przerzutkowych nie miałem w szopie, tom ich nie dał. Ot, co.
A pełnego pancerza nie dam :-P
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#23
No właśnie wiem ,że intuicja mówi inaczej ..
Może miałem za lekką faję .. bo ten shogun stalowy waży +-200gram, ale uwierz mi -jest różnica na + dla ahed z adapterem..

Testowane na codzień w kuwaharze z kierownicą 68cm ,waże do 90kg i skacze na niej ze schodów i z fajką klasyczną kiera gięła się jak makaron (odchyły do 1cm na końcu kiery jak się dobrze przyłożysz).

Acz piszę to jako ciekawostkę -jak bym miał odpowiednią klasyczną fajkę ,to też bym ją wpierw wypróbował

#24
stalowe lekkie fajki lubią się gibać, taka prawda.
tutaj jest odlewana, i nic się nie buja - no ja przynajmniej nie czułem.
kupiłemse takom krótszą za 25 zł, jak ta nie podejdzie, to pewnie wariant z przedłużką
szukam jeszcze jakiejś owijki sensownej, bo ta co tu jest to samo zło.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/