#31
Andriu, Major na spdach zasuwa, więc to tymczas jest. Chyba tu jakieś riczeje w komplecie do siodła zapodamy.
Maniek tu gra, ale cholera tłuk ciężki jest jak diabli. Ta tora race to z pół kilo lżejsza jest. Klasa roweru wymagałaby zakupu jakiegoś skareba, tak myślę.
Zresztą, nie ja zdecyduję :-D

Co do pracy amortyzatorów, to mam podobne odczucia, ta tora też mi nie podchodziła za bardzo, kartofel straszny. Sęk w tym, że to pancerne jest, a tłumienie TPC to już raz eksplodowałem :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#32
jakis przypadek, tluke manki od wiekow i nigdy nic nie eksplodowalao, chyba ze wlaczyles blokade skoku i targalaes po bezdrozach, to suie dziwic nie ma co, ale to i tak najwyzej simering do wymiany...nic tam sie zepsuc zabardzo nie moglo, a rs zawsze jakies takie tepe i oprne byly, manki , rownaja pieknie drogi, chcoci wersje pneumatyczne juz nie sa tak czule, ale wiadomo, te typy tak maja, a zakladajac blacka lub marsa lub skareba, bedzie i lekko i nadal praca jak to u manitou a wyglad klasa

#33
W axlach i splicach, jak mi w serwisie pan-mądry mówił, to się zdarza. Ciśnienie zerwało gwint w tej plastykowej nakrętce od dołu tłumika i chlup. Co mnie zresztą wcale nie dziwi, bo ta nakrętka to straszny badziew jest. Taki plastikowy odlew, po obu stronach gwintu widać nawet szwy po formie.
Mam nadzieję, że w wyższych modelach mańków to jest lepiej zrobione.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#34
trzpien z plastiku byl od zawsze , od sx-ow , przez x-verty i w gore, ale od blacka juz jest aluminiowy, tyle ze i te plastikowe ze strachu nie zrywaly, Pan madry zapomnial chyba powiedziec ze ktos probowal wykrecic regulacje bez wczesniejszego wykrecenia aluminiowej sruby trzymajacej tlumik;),

#35
mi sie nigdy te amory z podkową na wspak nie podobały. korba psuje cały klimat tym swoim połyskiem, czarne ramiona, albo tarcze. przerzutka tył jest fajna, ale pod warunkiem że się wywali oryginalne kółeczka bo to szajs niezły jest plastikowy co sie kręci z oporami. ja wrzuciłem do plasmy cnc tranz-x blue i jak masełko. musiałem tylko spiłować dzirury na śruby w wózku. a krótkie mostki kore to tylko na 3 śruby były, headlite stem na 1 śrubę (najładniejsze zresztą) minimum 100mm
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#36
Obrazek

Trzpień nie trzpień - zerwał się gwint na tej czarnej plastikowej nakrętce - takiej jak ta po lewej stronie tej foty. Blokady nie używałem, jak bunedydy. Nie rozkręcałem go tyż &#8211; dopiero z fockerem, i to on zdiagnozował wadę, ja polazłem do serwisu po taką nakrętkę, wybecelowałem trzy dychy (uch żeby ich :-D ) zakręciłem z powrotem, i hula.
Ot, cała historia.

Yves, czarna korba po moim trupie. Nawet więcej Ci powiem - white tu damy, może co najwyżej czarna tarcza, ale tylko duża. Koniec tematu.
Co do kółek &#8211; to gdyby ten kwarc miał zostać, (w co wątpię, porównywałem pracę w ciężkim błocie 571 z dirtem, i dirt wymięka) to dostanie czerwone kółka z centery.
Co do jakiś tam CNC - to ma być rower do poprawy kondycji oficera WP, a nie choineczka. Pamiętajcie o tym
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#37
no to ciekawostka :), wszystkie sx i x-vety maja ta nakretke z plasyiku i jeszcze nigdy nie pekla, ale od blacka w gore one sa juz z alu, wiec po klopocie, ja myslalem ze chodzilo Ci o dolne pokretlo regulacji tlumienia powrotu, a ze te gorne to faktycznie musiala byc jakas wadliwa partia, lub wada materialowa...a japrawdopodobiej zaduzo wlanego oleju, bo tam przeciez nie ma cisnienia, tlok swobodnie sie zanurza w oleju, oczywiscie przy skreceniu mocno tlumienia kompresji lub ustawieniu blokady, wtedy juz tak dziala spora sila na tlok

#39
fabrycznie jest na taki sztywny klej, nie loktite, tylko zolty i twardy jak pieron :), ale jak mowie od blacka sa juz alu te korki i pewnie problem nie wystepuje...a w plusie maja wszystko i nic ich nie dziwi , ostatnio kupowalem dolny simering z korkiem do x-verta 98, przyniesli mi cale tlumiko nos i kazali sobie wziasc co potrzebuje ;) , lubie u nich generalnie kupowac, i centrowac kola, stary dobry sklep rowerowy, a nie jak w airbikach, ehhh tam to komercha cala geba...

#41
ja bym skleil, tak jest fabrycznie, jakiej masz srednicy golenie? zawsze mozna przeciez top cap dac od blacka wlasnie lub skareba z alu i po klopocie

#43
czyli jak black i r7, z tego co wiem to sa identyczne(musza tylko miec te otworki od gory na sprezynkiz kulkami i skok gwintu tez sie musi zgadzac, bo to tez roznie bywalo

#44
Aldek - Tobie strzelił gwint na dolnym tłumiku, a nie na górnym.
Ta nakrętka to straszny badziew - a występował nawet w amorach za 3.000PLN. Widziałem bardzo dużo SXów, Marsów i innych wynalazków, gdzie gwint był rozwalony. Nawet Zimny do mnie pisał z tym problemem. Trzeba być kretynem albo za bardzo ufać księgowym, żeby to robić z plastiku. Szczególnie w wersjach z blokadą, gdzie ten badziewny gwint był słabszy niż zawór awaryjny w blokadzie. A tłukli to wiele, wiele lat (Blaki w wersji MicroLube na pewno miały jeszcze plastik). Porażka, która mnie skutecznie wyleczyła z Manitou. Zresztą pastiku tam jest znacznie więcej, np. plastikowy wspornik komory powietrznej w Marsie za 3.000pln czy plastikowe korki w SXach czy X-wetach obrabiające się od byle czego.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#45
no wlasnie po opisie usterki tez wywnioskowalem ze na dolnym tlumiku, bo tam zawsze sa plastikowe a blacku pewnie masz racje ze w pierwszych wersjach tak samo robili, choc to chyba duuuzo od modelu zalezalo, bo np x-vert super air , juz mial aluminiowy, w black platinum air tez mam alu, czyli jakby w najwyzszych dawali to to mocniejsze, co do obrabiajacych korkow, maniek ma swoje klucze ktore zaleca , ja uzywam wszedzie gdzie sie da kluczy nasadowych i jest ok, plastik moze nie tyle tanszy co sporo jednak lzejszy i pewnie stad zastosowanie, ja na manitou zlego slowa nie dam powiedziec, jezdze na nich parawie od zawsze i innych nie chce, ale kazdy lubi to co lubi :)