Giant XTC NRS Team 2003

#1
Cześć, wrzucam projekt roweru, do którego części kolekcjonowałem już od jakiegoś czasu. Starałem się zachować klimat początku zeszłego dziesięciolecia. Rama NRS w Team’owym kolorze, niebieski SID, pełna grupa M952, rurki WCS z klasycznym napisem (tylko sztyca Pro bo WCS w takim rozmiarze i długości nie produkowano), Flite Titanium, X517, Lizard Skins’a też wrzuciłem, no i zielone miśki (niestety ważą tyle co kilka cegieł bo są w wersji ust). Rower pokazuje najpierw na Waszym forum, bo to już jedno z ostatnich miejsc, gdzie ludzie podniecają się starymi częściami :) Mój NRS w sumie nie jest do końca retro, ale też nie jest ostatnim krzykiem mody. Poniżej kilka zdjęć, niestety brak dobrego oświetlenie spowodował, że są żółtawe. Pod zdjęciami dokładny opis z wagą części. Zachęcam do komentowania!

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS Classic - 103
Bar Plugs: (Korki kierownicy) Lizard Skins Plastic - 4
Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M951, with Bolts, Pads and Noodles - 201
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M951, with Bolts, Pads and Noodles - 202
Cables and Outer Casings (Shift): (Linki i pancerze przerzutek) Shimano XTR SIS M950 Grey - 84
Cables and Outer Casings (Brake): (Linki i pancerze hamulców) Shimano XTR ATB M950 Grey - 113
Cassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M953 ap 12-14-16-18-20-23-26-30-34 - 249
Chain: (Łańcuch) Shimano Dura-Ace/XTR CN-7701 110 links, with Wippermann Connex Link - 276
Crankset: (Mechanizm korbowy) … - 897
- Bottom Bracket: (Suport) Shimano XTR BB-M952 116x75, with Spacers 3.5+3.5 - 217
- Arms, Spider and Chainrings: (Ramiona, Pająk i Tarcze) Shimano XTR FC-M952 - 680
Derailleur (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR FD-M952 34.9 Top Swing, Top Pull - 110
Derailleur (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M953 SGS Rapid-Rise, with Boot Cable Protectors - 239
Fork: (Widelec) Rock Shox SID SL 2002 80 mm, 210 mm Steerer Tube, blue - 1344
Frame: (Rama) Giant XTC NRS Team 2003 M 18.5'', with SID Rear Shock - 2652
Grips: (Chwyty kierownicy) Lizard Skins Logo Dual Compound 130 mm, black/gray - 97
Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS Classic 31.8x580 - 146
Headset: (Stery) Ritchey WCS Classic Press-Fit 1.125 inch, 44 mm, with Ti Bolt and Steel Washer - 110
Pedals: (Pedały) PD-M959 - 346
Pivots (Front): (Piwoty przód) Rock Shox Ti M8x1.25, with Washers - 10
Pivots (Rear): (Piwoty tył) Ti M10x1 - 10
Seat: (Siodło) Selle Italia Flite Titanium Gel, red - 277
Seatpost: (Sztyca) Ritchey Pro Classic 30.9x400 - 265
Seatpost Clamp: (Zacisk sztycy) Giant, with M6x25 Ti Bolt and Steel Washer - 27
Shifter/Brake Levers: (Klamkomanetki) ST-M952 3x9 - 393
Skewer (Front): (Zacisk koła przedniego) Shimano XTR M950 - 56
Skewer (Rear): (Zacisk koła tylnego) Shimano XTR M950 - 62
Spacers: (Podkładki pod mostek) Pro Aluminium 5, 10 and 20 mm - 22
Stem: (Mostek) Ritchey WCS Classic 100x31.6 - 111
Tire (Front): (Opona przednia) Michelin Wildgripper Front S Tubeless 26x2.1, black/green - 803
Tire (Rear): (Opona tylna) Michelin Wildgripper XL S Tubeless 26x2.1, black/green - 856
Tube (Front): (Dętka przednia) Continental MTB 26 Lite 47/62-559 S42 - 128
Tube (Rear): (Dętka tylna) Continental MTB 26 Lite 47/62-559 S42 - 127
Wheel Front: (Koło przednie) … - 714
- Hub: (Piasta) Shimano XTR HB-M950 32h - 133,5
- Rim: (Obręcz) Mavic X517 17-558 32h, black - 405
- Spokes: (Szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0 32x264, black - 141
- Nipples: (Nyple) DT Pro Lock Alu 12x2.0 32 pcs, black - 10,5
- Rim tape: (Opaska) Continental Easy Tape 22-559 - 24
Wheel Rear: (Kolo tylne) … - 889
- Hub: (Piasta) Shimano XTR FH-M950 32h - 307
- Rim: (Obręcz) Mavic X517 17-558 32h, black - 409
- Spokes: (Szprychy) DT Revolution 2.0-1.5-2.0 16x262 16x264, black - 140,5
- Nipples: (Nyple) DT Pro Lock Alu 12x2.0 32 pcs, black - 10,5
- Rim tape: (Opaska) Continental Easy Tape 22-559 - 22
Misc Option: (Inne) … - 91
- Bottle Cage Bolts: (Śruby koszyka na bidon) Pro-Bolt Al 7075 (PA9) M5x16 4 pcs with Washers, black - 5
- Chainstay Guard: (Osłona łańcucha) Lizard Skins Jumbo, splitted: 19+6 cm, black - 16
- Rapidfire Remote Shifter: (Manetka zmiany biegów na róg) Shimano XTR SL-SS95 R with Cable Set - 64
- Strips: (Tasiemki samozaciskowe) Nylon - 6

Overall: 12014 g.
Ostatnio zmieniony 2013-10-26, 01:20 przez tiomek, łącznie zmieniany 1 raz.

#4
Gdybyś zmienił grpiy to byś zszedł poniżej 12kg ;) a tak serio to trochę przyciężki mi się wydaje, a to pewnie za sprawą opon, pasowały by tu jakieś lekkie oponki po 400g, ale nie znam się na takowych, więc nie polecam żadnych konkretnych, znajomy zachwala jakieś maxisy 1.55 leciutkie i wąskie.
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#5
Rower jest naprawdę śliczny, to byłby mój typ na sprzęt roku. A przynajmniej na chwilę obecną :-) Finalnie wyszedł niestety ciężki. Sporo części trafiło Ci się z nadwagą. Przykładowo obręcze. Tyle waży moja podwójnie oczkowana i ceramiczna XC-717. 517 zawsze miałem w okolicy 390g. Opony wagowo dramat, ale IMO dodają uroku. "Rurki" Ritchey w ogóle mi tu nie pasują; a przynajmniej te z kolorowym logo, które weszło na rynek później. Wolałbym wcześniejszą serię. Poszczególne części aż proszą się o prosty, nieinwazyjny tuning. No i zębatki w korbie trochę niedzisiejsze (ale to w końcu forum retro). Ja jednak dokupiłbym pająk od Deore XT, albo jakiś tytanowy tuningowy i przerobił ją na standardowe 22-32-44 (jeśli chciałbym zostawiać przedniego szaraka). A poza tym rewelacja, sprzęt bardzo mi się podoba i dokładnie odzwierciedla moje marzenia z czasów, gdy zaczynałem przygodę z MTB. Brawo!

P.S. Jeśli jesteś na light-bike (a widzę, że rozpiska robiona pod to forum), to wrzucaj go tam natychmiast :-)

#6
Rower fajny, ale zastanów się nad zestawieniem manetki na róg z rogami WCS.
Sam mam taką manetkę i ciężko mi sobie wyobrazić jej obsługę przy prostym rogu - ona nie została do takich rogów zaprojektowana. Z rogiem zagiętym ergonomia będzie znacznie lepsza.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Witam.

Kolejny z rowerów z serii rowerów moich marzeń :D Trochę razi mnie połączenie kolorów (niebieski sid i czerwone siodło) ale cóż malowanie gianta z tamtych lat jest kosmiczne.
Zgodzę się z Punkxtr że WCS z kolorowym logo średnio tutaj pasuje...

Muszę też przyznać że rower wygląda na dopracowany w każdym szczególe a to jest super.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#9
Dołączam do grona zachwyconych rowerem, rama jest w moich ulubionych barwach od Gianta. Rurki WCSa moim zdaniem pasują kolorystycznie do całości, jedynie sztycę zmieniłbym na coś bardziej topowego - Tomek Elite, Roox S4.2? Te 15-16g można łatwo urwać na opaskach obręczy, wrzucając np. Maxxis Flyweight (~15g/szt.). Na LB dalej go nie ma, pokaż go tam koniecznie!

#10
bardzo fajny full, wszystko co bym skomentował już jest powyżej wiec gratuluję. ja bym zastąpił wszystkie rurki thomsonem, albo roox'em, siodło też oczywiście inne.

punkxtr - co masz na myśli, że zebatki nie dziesiejsze? domyślam się, że chodzi o mniejszą ilośc zębów, albo nawet te współczesne zestawienia dwublatowe dla napędów 2x10...
jednak zachowując całość grupy jest idealnie, nawet mi się podoba mimo, że lubię micro i dwie tarcze. inaczej korba mogła by być przekombinowana z jakimiś innymi pająkami i tarczami
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#11
Gdy zobaczyłem ten rower od razu przypomniał mi się sfotografowany wiele lat temu rower Mai Włoszczowskiej :-) Poniżej zdjęcie podłej jakości ale jak znajdę lepsze to podmienię.

Obrazek
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#12
Cieszę się, że Wam się podoba :-) Ogólnie roweru nie składałem jako lajt, tylko jako zrealizowanie jakichś tam marzeń z czasów początku fascynacji kolarstwem. Co do Ritcheya, faktycznie wersja niekolorowa rocznikowo pasuje lepiej, ale to właśnie na te kolorowe nie miałem kiedyś pieniędzy :roll:

Rzeczywiście, manetka na róg była dedykowana do długich, zagiętych rogów, tutaj wisi raczej jako fetysz. Zawsze chciałem ją mieć. A może też uda mi się przekonać dlaczego Shimano wyrzuciło ją z oferty. Bo skoro tak się stało, musi być jakaś beznadziejna :-P

Co do Michelinków, po prostu nie mam już siły ich szukać. Za te ust przepłaciłem więc narzazie odpuszczam. Sztyca jest wyciągnięta pode mnie, zastanawiałem się czy do zdjęć nie obniżyć :mrgreen: Wygląda wysoko pewnie dlatego że mam stosunkowo długie nogi.

W zasadzie jeszcze nie podjąłem decyzji co będzie z tym rowerem. Pierwsza opcja to "przystosowanie go do jazdy" czyli na pewno zmiana opon i siodełka (to jest dla mnie nie wygodne). W zasadzie to miał już założone opony Conti Race King SS, ale wyglądał jakoś nie tak, duży balon nie pasował zupełnie. Sztyca Thomson też już w nim była, wyglądała fajnie, rasowo, ale znowu Ritchey'e z przodu nie pasowały. Czyli trzeba by zmienić cały komplet od razu. Druga opcja to zostawienie jak jest (bo teraz mi się podoba). Tylko na czym wtedy będę jeździł. Obawiam się, że długie jazdy mogą nie być przyjemne. Zawsze też mogę go sprzedać i kupić jakiegoś nowomodnego trajla.

Rozpiska faktycznie z light-bike - niedługo go tam wrzucę.

#13
YvesMoi tak jak napisałeś chodziło mi o zbyt dużą ilość zębów. Przy jeździe z wysoką kadencją te przełożenia to tragedia; szczególnie na górskich maratonach. Zresztą kiedyś sam jeździłem na sztywno i mocno nie podobało mi się wprowadzenie tarcz 42z zamiast 44 w nowym XTR. Po zmianie nawyków widzę, że to dobry trend. Z drugiej strony jest tak, jak mówisz. W aktualnej konfiguracji rower zachowuje pełną harmonię. Poza tym doskonale rozumiem właściciela. Skoro to sprzęt marzeń, na który długo polował to fajnie jest jeździć na niemodyfikowanych komponentach, do których kiedyś (a często i dziś) człowiek ślinił się godzinami. To taki swoisty wehikuł czasu dający kupę radości i pozwalający znów poczuć się jak naście (?) lat temu.

#16
Krótka historia tego roweru (cześć wszystkim, bo dawno mnie nie było), szkoda że poszedł na części.
Dla mnie to było również marzenie, niestety skończyłem na ATX w wersji sztywnej, który gdzieś tu się po galerii pląta. Ale zawsze ze sporą ekscytacją oglądam rowery złożone na tej ramie, stare ciągoty znowu się odzywają.
Kiedyś wydawało mi się że to rower idealny, ale zadowalać się musiałem sztywnym ATXem. A potem zmieniłem upodobania.

jak w ogóle jeździło to zawieszenie? że jest zestrojone pod xc to wiem, ale czy to w ogóle działało? bo ostatecznie jakoś nie zawojowało rynku.

PS wpisywanie frazy "giant nrs" w wyszukiwarę aukcjii zakończonych na allegro prowadzi do bardzo dziwnych wyników...

#22
Pamiętam test w Bikeboardzie, panowie redaktorzy rozpływali się w zachwytach nad tym zawieszeniem jako najlepszym w tamtym czasie. Giant nie wydał złamanego grosza na patent Horsta. Zmienił oś obrotu i coś tam jeszcze aby go ominąć, czyli Horst Link ale niezupełnie i nie do końca.

#23
Z tego co ja pamiętam, to to zawieszenie zostało zaprojektowane tak, że nie ustawia się w nim żadnego SAGu - dzięki czemu jest lepsze wykorzystanie skoku, większa czułość, lepsza charakterystyka - bleblebele, blebleble. Punkt obrotu umieszczony bardzo nisko poniżej haka koła, przez co właśnie Spec nie mógł się dowalić do naruszenia prawa do posiadanego patentu. Tyle teorii pomieszanej z marketingowym bełkotem, ale jak to działało - nie mam pojęcia. Tak czy owak system czterozawiasowy jakoś się broni do dziś, a tego z NRS nie uświadczysz w nowych rowerach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .