Sintesi Python

#1
Hej
Niestety Wheeler którym przywitałem się na forum zmienił właściciela bez swojej i mojej zgody pewnego popołudnia pod sklepem. Sympatia do retro została.. Szkoda bo nawet dobrych zdjęć nie porobiłem.
Przeglądając tablicę kupiłem (zdalnie i pod wpływem impulsu ;P ) takie oto coś..
Sintesi Python - rocznik?? Coś koło 2003
Zbyt dużo o tej ramie nie udało mi się znaleźć. Może pomożecie? Tyle tylko że rurki to dedacciai 7003.
Zostałą sama rama no i zaczęła się zabawa. Chwilę na tym pojeździłem i mi się spodobało (mój pierwszy full). Zapadła decyzja o restauracji. Rama zostałą pozbawiona lakieru, jedyne sensowne wyjście, liczne wypryski, utlenienia, obicia i malowanie pędzlem.. Na szczęście okazała się nie pęknięta. Z tyłu zawias pomalowany, trójkąt w polerkę. Nie wiem jak to będzie się trzymało, to w końcu gołe amelinium.. da się to jakoś zabezpieczyć?

Luzy z tyłu na wahaczu udało się zrobić :mrgreen: .
Na tył poszedł damper x fusion o2 rc powietrzny, marzocchi oryginalny puszczał olej..
Na przód 130 Magura Menja. Może nie retro. Ale pasuje mi do wizji;) 130 to troszeczkę za dużo, zobaczę jak na tym się jeździ.
Koła to Mavic Crossroc (chyba takie były w oryginale) i tu pytanie. Bębenek niestety ma już bieżnie na zgonie, co z tym zrobić?? Macie jakieś pomysły? Szukałem i może słabo szukałem ale nie znalazłem bębenków do tego modelu. Jest sens przeplatać obręcz? Tym bardziej że to 24h..
Sztyca bbb, rarytas to to nie jest ale jedyna jaką udało mi się znaleźć 29,6. Ori była przycięta.
Z tyłu szarak ale... zdjęcie nr3. Da się dostać gdzieś ten element? Kupiłem okazyjnie, okazało się że śrubka to już ledwo się trzyma. Pęknięcie na zgięciu. Może ktoś z Was ma po taniości? Sprężyna jeszcze mocno trzyma.. Czy szukać czegoś innego?

Jeszcze trochę braków jest: mostek, kiera, FD, na chwilę obecną manetki to 3x9 xt.
Nie ma prowadzenia linek (ktoś się pozbył) więc zostaje pełny pancerz. Może jest jakiś patent ciekawy?
Heble Formula oro K18? Nada się?

Zdjęcie z ostatniej fazy budowy. Jak skończę będą lepsze zdjęcia jak Was to interesuje :P
Dzięki za wszelkie sugestie co to dalszej pracy.
Załączniki
11319575.jpg
Image.ShimanoRDM952RP (1).jpg
IMG_20141011_113507_hdr.jpg

#2
Ten element jest prawdopodobnie pasuje od tanich i innych przerzutek ja podpasowałem to z altusa do deore xt. Formula k18 to bardzo dobre hamulce (shimano jest cieniutkie w porównanie z nimi).
Aluminium po polerce woskujesz woskiem do auta i jest ok malowanie klarem jest bez sensu.

#7
Już zmieniony :D
X-fusion niestety ma z jednej strony blokadę a z drugiej wentyl.. przez to nie da się go zamontować tradycyjnie.. Obecnie zamontowany jest odwrotnie, mam na dzieję że to go nie zabije. Chyba pójdzie na niego jakiś neopren.
Załączniki
IMG_20141014_220953.jpg

#10
W sumie to tyle, że środek ciężkości jest wyżej niż planował producent, ale pewnie i tak tego nie odczujesz :) Odczuwalny za to będzie mniejszy kąt główki, czyli rower prowadzący się łagodniej - dobry do zjazdu. Z resztą taka jest aktualnie tendencja w rowerach dla ludu, że mają duże amory i kąt <69. Także rower na czasie jak nic ;) Jak tylko oczywiście uda Ci się ustawić dobrze pozycję siodełka (przód - tył) względem pedałów.

#14
Bebęnek do Mavic Crossroc powinien pasować Shimanowski ósemkowy.
Zrobiłem tak u siebie i są identyczne .
Po prostu wymień sam korpus bębenka.
Trochę było rodzajów ale mi się powiodło i hula do dzisiaj w rowerze mojej baby :mrgreen:
Pobawić się nie zaszkodzi bo to najmniejszy koszt.
Jak coś to pytaj 8-)

#16
Inny wymiar nie oznacza, że do przerzutki nie da się dosztukować żadnego innego i nie będzie to działać.

Ja mam żonę, które regularnie, raz na rok wkręca swoją RD-M910 w szprychy. Za pierwszym razem zgubiła ten element w ogóle, udało mi się go podmienić z podobnym z LX 563. Niemało było klnięcia przy montowaniu tego cholerstwa, ale się udało, przerzutka była prosta i zmieniała biegi ok.
Jakiś miesiąc temu znowu. Tym razem wziąłem ten element z rozwalonej acery (kupiłem w serwisie) i zmieniłem śrubę główną na tę z RD-M950 (z pół centymentra dłuższa niż ta z 910). Po dołożeniu jednej podkładki też się udało skręcić. Przyznaję, że chodzi gorzej, ale to pewnie wina ogólnych luzów i skrzywień, które zostały po kilkukrotnej wizycie w szprychach. No ale działa.

Musisz sam ocenić, czy gra warta świeczki, bo siłowania się z tym trochę jest.

#17
hit00r pisze:Bebęnek do Mavic Crossroc powinien pasować Shimanowski ósemkowy.
Zrobiłem tak u siebie i są identyczne .
Po prostu wymień sam korpus bębenka.
Trochę było rodzajów ale mi się powiodło i hula do dzisiaj w rowerze mojej baby :mrgreen:
Pobawić się nie zaszkodzi bo to najmniejszy koszt.
Jak coś to pytaj 8-)
bardzo jestem ciakwy jak bebenek od Shimano pasuje do mavica ...... nie spotkałem sie z tym , moze mavic wykorzytywał bębenki Shimano ?? nic mi op tym nie wiadomo

Podaj dokładnie który model, zrób fotki jak przebiegała konwersja itd
www.velotech.pl

#18
hit00r pisze:I ten element przerzutki ze zdjęcia NIE PASUJE ŻADEN INNY NIŻ XTR.
Grupy XT i niższe mają inny wymiar i dupa zbita - odrobiłem u siebie tę lekcję :-/
Od razu, że się nie da.
W m900 jak już pisałem założyłem taki element od innej przerzutki (chyba Lx 560 ale mogę niepamiętać więc szczegółem nie poratuję)
Sprężyna i śruba zostały oryginalne. Być może coś tam trochę podpiłowałem ale wielkiej rzeźby nie było. Działało bez problemu.
Cannondale Delta V 900 - 1992r
STORCK Rebel Race Prosieben - były
Ritchey p-650b

#19
Piotr pisze:
hit00r pisze:Bebęnek do Mavic Crossroc powinien pasować Shimanowski ósemkowy.
Zrobiłem tak u siebie i są identyczne .
Po prostu wymień sam korpus bębenka.
Trochę było rodzajów ale mi się powiodło i hula do dzisiaj w rowerze mojej baby :mrgreen:
Pobawić się nie zaszkodzi bo to najmniejszy koszt.
Jak coś to pytaj 8-)
bardzo jestem ciakwy jak bebenek od Shimano pasuje do mavica ...... nie spotkałem sie z tym , moze mavic wykorzytywał bębenki Shimano ?? nic mi op tym nie wiadomo

Podaj dokładnie który model, zrób fotki jak przebiegała konwersja itd
Szanowny KOLEGO.
Nie mogę tego zrobić bo to jest w rowerze mojej kobieciny - Corratec 2006 - odszukasz go na forum.
W tamtym kole padł bęben i nie mając wyjścia rozebrałem , zobaczyłem i przymierzyłem.
Chodzi o sam korpus bo ten element , który wystaje z samej piasty jest nie wymienny.
To samo uczyniłem z innym starym kołem Mavica coś jak by Crossland na proste szprychy - pasuje shimanowski korpus.
Jest w rowerze Moongoose Retro zimowy złomek - też odszukasz na forum bo to są nowe tematy w dziale Retro MTB :->
Skoro u ciebie jest to rozwalone to niczym nie ryzykujesz.
W oryginale Mavica była sprężynka kołowa do zapadek - baaardzo słaba , po odrobinie rzeźby da się zastosować shimanowską jak i również zapadki.
Same zapadki się jednak różnią.
Musisz pokombinować a nie że ktoś poda ci wszystko na tacy bo tak się nie da.
Zwłaszcza na odległość.
Tylko takie foto ocalało ale ono nic nie mówi.
Załączniki
7.jpg

#20
u mnie nic nie jest rozwalone tylko nie widze moziwości zamiany , jeśli masz to zrobione to zrób tutorial na ten temat, poświęć sie i rozbierz i złóż do kupy z odpowiednim opisem co i jak moze sie komuś przyda , oczywiscie jak masz chęć .
www.velotech.pl

#21
Piotr pisze:u mnie nic nie jest rozwalone tylko nie widze moziwości zamiany , jeśli masz to zrobione to zrób tutorial na ten temat, poświęć sie i rozbierz i złóż do kupy z odpowiednim opisem co i jak moze sie komuś przyda , oczywiscie jak masz chęć .
Oczywiście że mi się nie chce ... to nie jest 5 minut roboty i jeśli będę robił serwis to wtedy ewentualnie coś takiego zaaplikuję.
Rozbierałeś kiedyś bębenek ?
Jeśli tak to chyba rozumiesz :mrgreen:

#23
Piotr pisze:nie nie rozumiem, poczekamy na serwis .
Nigdy nie rozbierałeś bębenka!?
Tam są 64 małe kulki zapadki i sprężyna!
Teraz sobie pomyśl że jest trochę roboty żeby to złożyć wyczyścić.
Teraz zrozumiałeś ? :-D

#24
.................nie nie rozbierałm bębenka , zastanów sie ....jak ktoś w kołach robi od lat a z rowerami od ok 25 ....i jest specjalistą w tej dziedzinie .

Ja chce zebyś pokazał jak to Ty zrobiłeś przeszczep i dokładnie krok po kroku, jak nie to nie , a nie wysłuchiwać filozofie .

Jak sie zdecydujesz to zrób osobny temat , a ja sobie to porównam .
www.velotech.pl

#25
Piotr pisze:.................nie nie rozbierałm bębenka , zastanów sie ....jak ktoś w kołach robi od lat a z rowerami od ok 25 ....i jest specjalistą w tej dziedzinie .

Ja chce zebyś pokazał jak to Ty zrobiłeś przeszczep i dokładnie krok po kroku, jak nie to nie , a nie wysłuchiwać filozofie .

Jak sie zdecydujesz to zrób osobny temat , a ja sobie to porównam .
Mieliśmy się nie wdawać w takie durne dyskusje nie na temat ale nie mogę tego pozostawić bez odpowiedzi.

SKĄD MAM WIEDZIEĆ DO DIABŁA CIĘŻKIEGO ŻE PISZĘ Z GOŚCIEM , KTÓRY JEST NAJLEPSZYM FACHOWCEM OD KÓŁ ROWEROWYCH NA CAŁYM ŚWIECIE!? :idea: :?: :->

Nie lubię takich aroganckich odpowiedzi jakie do mnie piszesz.
Wyraziłem się jasno dałem cynk że się da to ty się dowaliłeś.
Uwielbiam takich , którzy zamiast pomóc doszukują się spisku.
A kolega , który ma problem z tym kołem przy odrobinie chęci sam sobie porzeźbi jeśli tego nie zrobi to znaczy że mu nie zależy - dostać bęben shimano na 8 to żaden problem a koło zawsze może wywalić na złom jak mu się nie będzie chciało z tym babrać :evil:

#27
słuchajta, zamiast przepychanek
Serwisówka Mavica faktycznie wskazuje na połączenie bębna jak w Sh (wielowypust i śruba na imbus 10 przez którą przełazi oś)
Pozostaje pytanie jak wygląda sprawa łożyska - Mavic będzie miał maszynę pewnie, Sh kulki Chyba że w grę wchodzi sam zewnętrzny korpus, to wtedy faktycznie jest szansa

http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/te ... FWBody.pdf

Co do samego rozbierania bębna - pół godzinki trzeba na spokojnie, ale nie przesadzajmy że jakaś to straszna filozofia - choć pozornie może i wygląda groźnie jak się te wszystkie kulki wysypią
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#28
nie na całym świecie tylko wszechświecie :lol: :mrgreen: :lol: dajże spokój , po prostu chce to widzieć i wiedzieć , jesli można , dlatego poprosiłem że jak będzie mozliwość to chętnie popatrze co i jak, może mi sie przyda taka wiedza kiedyś i na tym kończe ciąganie tego dalej .
www.velotech.pl