Full Dynamix Team

#1
Kilka dni wstecz zakupiłem rowerek prosto z Italii ;) Jako, że kilkanaście lat temu posiadałem rowerek na srebrnym XT, to z sentymentem nie ma co walczyć ;) Kupiłem w bardzo dobrym stanie. Tylko z amorka uciekało powietrze z komory pozytywnej. Problemu w sumie nie było bo po małym przeglądzie powietrze trzyma w komorze :)
Miałem okazję przejechać się dwa razy po asfalcie z oponami łysymi i ciężkimi. Sztywność rowerka na poziomie!! Wczoraj założyłem Schwalbe RacingRalph i rowerek aż się prosi o jazdę :)
Pierwsze plany, to wymiana szprych na czarne i jakieś lżejsze ;) Co byście jeszcze wymienili? ;)
Dodam, że rowerek to waga lekka ;)

Kilka fotek na szybko:
Załączniki
FullDynamixTeam (2).jpg
FullDynamixTeam (3).jpg
FullDynamixTeam (5).jpg
FullDynamixTeam (6).jpg
FullDynamixTeam (7).jpg
FullDynamixTeam (8).jpg
FullDynamixTeam (11).jpg
FullDynamixTeam (15).jpg
FullDynamixTeam (16).jpg
FullDynamixTeam (1) .jpg

#4
Jak cię stać to bym poszedł w XTR 970 jako całość bo dużo lepiej by pasowała do tej kolorystyki.
Sztyca do wywalenia bo jest brzydka i wytarta.
Nie ma dobrego ujęcia całości widelca.
Stan roweru wygląda na dziewiczy ... więc trochę szkoda by było pozbywać się osprzętu XT no ale skoro pytałeś :mrgreen:
SID nie ma wytartych goleni ?
On jest miękki jak kupa ale za to lekki i ładny :lol:
Na twoim miejscu kupił bym jakieś Crossmaxy SLR pod Vałke :->

#5
Ładny zakup. Kompletnie za to nie rozumiem po co chciałbyś cokolwiek wymieniać? Rower wygląda na (prawie) nieużywany. Zaczniesz wymieniać jak zużyjesz osprzęt, wtedy można myśleć o XTR. Kupować rower po to żeby od razu w nim grzebać? Bes sęsu :roll: Temperatury coraz przyjaźniejsze, wsiadać i cieszyć się jazdą !

#7
Z czasem może uda mi się stopniowo wymieniać na szaraka :)
Rowerek na żywca wygląda na nieużywany. Amorek pracuje trochę inaczej niż Reba RL z 2012r na korzyść Reby oczywiście ;) Co prawda jego waga mi pasuje :) Jest blokada przy kierownicy i muszę tylko go w terenie sprawdzić. Golenie nie są wytarte ale są lekko przebarwione w miejscu, gdzie się nie chowają. Jest też mały odprysk, który jest wysoko i nie przeszkadza w pracy.
Sztyca Selcof jest karbonowa i już wygląda lepiej po lekkiej polerce ;) Raczej ją zostawię ponieważ z siodełkiem waży troszkę ponad 400g ;) Może SLR-y też wlecą na maszynówkach ;)
Pierwszy raz na duallach jeżdżę i powiem, że jestem zaskoczony ich lekką pracą praktycznie bez wysiłku ;)

Dzisiaj była przejażdżka i wiatr jak cholera... Szybko się rozpędza tak lekki rowerek :-P Najlżejszy na jakim jeździłem ważył ok 12kg

#8
No to ten powinien ważyć w granicach 10.8 kg :-D
Dualle to gówno - za grosz precyzji.
Polecam wymienić na grupę XTR 970 za wyjątkiem przerzutki tylnej XTR952 i przedniej.
W tedy to będzie ładny set.
Ewentualnie hamulce 952 ( nie 950! )
Klamki jak wolisz 952 lub 970.
Manetki też mogą być szare ale polecał bym raczej 970 z racji na lżejszą pracę i sterowanie w 2 kierunkach.
Korba tu nie ma żadnej alternatywy dla 970!
Szarak jest drogi jeśli chodzi o ładny stan , mała dostępność koronek i dość spora awaryjność tego wielowpustu.
970 jest sztywna bardzo lekka i nie zniszczalna!
Samym wyglądem też mocno nie odbiega od szaraka :)
SLR'y pod V chyba że masz możliwość montażu tarczówek ale to już spory wydatek.
Opony polecam Continental Race-King na szuter a w teren Mountain-King.
Super się toczą i nie są abstrakcyjnie drogie przy zachowaniu niskiej masy.
Rozmiar oczywiście 2,4 jeśli się zmieszczą - paradoksalnie mniejsze opory toczenia od mniejszych rozmiarów :shock:
Jak masz szmal to działaj :!:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#10
Nie było takich hamulców jak 952. Chyba miałeś na myśli 951, ze sprężynkami.
Klamek tak samo nie było 952. Były tylko klamkomanetki 952. Klamki zawsze 950.
Swoją drogą - po co to wymieniać, skoro całość jest jak nowa - nie wiem. Co najwyżej nad manetkami można się zastanowić - jak ktoś nie lubi DC. Ale jak podchodzą - to też nie widzę specjalnego powodu, żeby je wymieniać.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
Na tą chwilkę z sianem problem, więc z czasem coś tam będę grzebał. Dzięki za propozycje :) Rama rozmiar M
Rowerek może ważyć ok 10kg ale jak tylko znajdę porządną wagę, to go zahaczę ;)

Niebawem zrobię zestawienie jego osprzętu z wagą (waga ze stron, gdzie ważą części) ;)

Dzisiejsze fotki i 40km... Ależ idzie ta maszyna :mrgreen:
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg

#13
Szkoda że jakiś muł zdarł naklejki z widelca :-/
Klamkomanetki DC jak dla mnie to jest totalna porażka.
Ale są ludzie , którzy dorabiają sobie teorię i na tym jeżdżą :-o
Pisząc 952 miałem na myśli ogólnie grupę 9 rzędową XTR z szarej serii bo 950 była ósemkowa.
W moim zimowym złomku mam hamulce serii 950 i są irytujące choć jakość hamowania jest OK.
Ogólnie w każdym rowerze ZAWSZE można coś wymienić nawet jak wszystko jest super.
Pod kolor można kombinować itp.
A na tych zdjęciach ciągle mało widać bo zbyt małe 8-)
Możesz ewentualnie zrobić tak jak ja i całą grupę zdjąć i umieścić na półce jako eksponat :mrgreen:
Ile ten rower kosztował ?
Wagowo szacuję na 10,5 kg - nie mniej bo koła wcale nie są jakieś wypasione a sprzęt nie jest najnowszy więc i wagowo te elementy nie są jak na dzisiejsze standardy lekkie.
Ale to się przynajmniej nie rozleci.
Koła jak są skontrowane ?
Bez luzu czy jest minimalny luz na osiach po zdjęciu z roweru?
Jeśli są skontrowane na styk to zrób tak aby po zdjęciu z roweru miały ledwo wyczuwalny luz.
Jeśli będzie tak jak fabryka zrobiła to ci wyżre konusy i kulki :roll:

#14
hit00r pisze:Szkoda że jakiś muł zdarł naklejki z widelca :-/
Klamkomanetki DC jak dla mnie to jest totalna porażka.
Ale są ludzie , którzy dorabiają sobie teorię i na tym jeżdżą :-o
miałeś je? czy tylko wyczytałeś w googlach jak niektórzy?
Mam od lat dual controle XTRa a moim I rowerze i nie zamienię na nic innego! znam paru którzy też używają i nie marudzą! Więc nie wmawiaj z góry że koledze nie przypasują.... :roll:

ogolnie rower fajny, z charakterkiem i fajną historyczną metką
Scott Pro Racing W/C 99' -----> galeria flickr
Specialized Stumpjumper M2 FS 95' -----> galeria flickr

#15
Przy okazji zrobię lepsze fotki. Piasty nie mają luzu i kręcą się jak maszynówki. Aż się zdziwiłem :shock: W SLX-ach tak robiłem jak piszesz ale już za późno trochę było ;) Dzięki temu żyją do dziś choć bieżnie mają małe wżery. Też polecam zawsze likwidować luz na zaciskach kół ;-)

DC jak na razie wygodne i jak będzie tak dalej, to zostawię. W sobotę pierwszy wyścig w terenie, więc sprawdzę w gorszych (znaczy lepszych) warunkach :-P

#16
snack pisze: miałeś je? czy tylko wyczytałeś w googlach jak niektórzy?
Mam od lat dual controle XTRa a moim I rowerze i nie zamienię na nic innego! znam paru którzy też używają i nie marudzą! Więc nie wmawiaj z góry że koledze nie przypasują.... :roll:
Tak miałem to gówno!
Nie wmawiam że jemu nie pasują - to tylko moja opinia o tym że to jest nie udany patent nie posiadający precyzji.
Miałem dualle XTR'a 970 nówki a nie jakieś dowalone używki.
Serwisuję też sprzęty kolegi , który ma dualle ale 960 ... to jest po prostu szajs jakich mało.
Nawet Shimano w końcu się z tego wycofało.
Zawodnicy też nie chcieli tego używać - woleli starsze rapid fire.
Z resztą SRAM X-0 miażdży Shimano 9 biegowe w każdym aspekcie.
Jeśli kolega ma szmal to może sobie też kupić manetki X-0 i tylną przerzutkę X-0 9 rzędową.
I będzie po dyskusji :mrgreen:

#17
snack pisze:
hit00r pisze:Szkoda że jakiś muł zdarł naklejki z widelca :-/
Klamkomanetki DC jak dla mnie to jest totalna porażka.
Ale są ludzie , którzy dorabiają sobie teorię i na tym jeżdżą :-o
miałeś je? czy tylko wyczytałeś w googlach jak niektórzy?
Mam od lat dual controle XTRa a moim I rowerze i nie zamienię na nic innego! znam paru którzy też używają i nie marudzą! Więc nie wmawiaj z góry że koledze nie przypasują.... :roll:

ogolnie rower fajny, z charakterkiem i fajną historyczną metką
Ja miałem. Kupiłem za jakieś psie pieniądze z wyprzedaży do zimówki. Działa i buczy, nic dodać nic ująć. Totalną porażką bym tego nie nazwał. Jednak kompletnie mi do gustu nie przypadły, więc je szybko pogoniłem. Wolę zwykłe manetki.

Co ja bym zmienił? Zainwestowałbym z czasem w jakieś tarcze, skoro można.

#18
snack pisze:Mam od lat dual controle XTRa a moim I rowerze i nie zamienię na nic innego! znam paru którzy też używają i nie marudzą! Więc nie wmawiaj z góry że koledze nie przypasują....
uzywam DC XTR od samego poczatku jak tylko ukazaly sie na rynku i polecam z czystym sumieniem ;-) a zmiana biegow w zimowce w rekawiczkach z jednym palcem :!: :?: :!: rewelka :!: nic tego nie przebije ;-)
fakt od roku w sezonowce powrot do RF ale to tylko ze wzgledu na brak alternatywy ;-)

co bym zmienil :?: :roll:
kiere CB na cos bardziej poprawnego politycznie ;-) moze FSA do kompletu ;-)
a tak na powaznie jezdzic i nie kombinowac ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#19
Ja mam DC w swoim ktm(jak będzie chwila na foty to przedstawię) i też początkowo stwierdziłem, że jak będzie kasa to zmienie, ale bardzo szybko przyzwyczaiłem się nawet do odwrotnej sprężyny i szkoda kombinować, bardzo fajnie działa z 9 ;-)

#20
Abstrahując od dyskusji na temat słuszności DC ;-) muszę stwierdzić, że Full Dynamix wygląda świetnie i patrząc po komponentach, zapewne tak samo działa, do tego jakby nie patrzeć to bardzo nietuzinkowa rama co samo w sobie jest fajne.

Jak oceniasz pracę tego SID-a ? Rzeczywiście te widelce są takie wiotkie?

#21
sa dwa wyjscia, zmienic caly rower bo jest slaby, albo nie zmieniac nic bo jest ladne i wogole super :)
ja bym zmienil kiere, na karbon moze byc easton ct2 choc mi sie trafil wiotki, a najlepiej na syntace :) korby najlepiej wychodza slx, ale wizualnie odstaja, tylnia przerzutke na xtr 960 jesli zostajesz przy dc, przednia tez bym zmienil na cos z tej serii, szary xtr jest fajny, ale nie za ta kase, a jakosc dzialana jest wg. mnie przereklamowana, zywotnosc owszem to absolutny top

#22
Na tą chwilę zostaje tak jak jest. Wideł faktycznie trochę wiotki ale rowerek na singlach technicznych sam pędził do przodu :) Jego lekkość sprawie, że leci nad ziemią ;)

Miałem okazję w marcu go sprawdzić w terenie na zawodach CrossDuathlon i jestem mega zadowolony z jazdy. Nowe oponki Ralphy spisały się bdb. Rowerek sztywny i zwinny ;)
Załączniki
CrossDuathlon.jpg