Specialized Crossroads Cruz '93

#1
Przygoda ze Specem zaczęła się, kiedy zamarzyła mi się czerwona rama Specialized Rockhopper obojętnie jaka, obojętnie skąd. Po jakimś czasie jednak znalazłem ten rower po śmiesznej cenie. Nikt nie wziął go przez dłuższy czas, więc stwierdziłem że jednak to on jest mi przeznaczony :)

W zestawie startowym był praktycznie cały rower, bez kilku komponentów takich jak manetki, gripy sratatatatata, jednym słowem prawie wszystko oryginalne. Odrestaurowałem go na szybko, żeby sprawdzić jak mi się na nim jeździ, no i byłem w szoku.
Po tygodniu poszła mi miska łożyska w tylnej piaście, więc postanowiłem trochę go podpicować, aby stał się bardziej przełajem, a jednocześnie żeby nadal poginał szosami jak kolarka.

Wymieniłem całe koła - obydwie piasty Sachsa, obręcze Batavusa. Zmieniłem kierownicę na prostą i mostek na krótszy (prosta bo lubię mieć większy niż przy baranku moment przy manewrach). Korba - cholera zupełnie zapomniałem co to, starzy wyjadacze na pewno będziecie wiedzieć. Z premedytacją jeden duży blat (bo po co przy jeździe rozpraszać się na dwie manetki :p)
Zostawiłem SIS-a z tyłu, i dokupiłem najtańszą możliwą manetkę, żeby już działało.

Plany na najbliższą przyszłość:
- wymiana przerzutki (może jakiś STX RC...)
- manetka oczywiście thumb, szukam czegoś takiego -> wystarczy tylko jedna
- oponki wkrótce wymieniam na bardziej przełajowe - śnieg spadł, a na tych się troszku ślizgam...
- może jakiś "lepszy" wolnobieg - w dalszej przyszłości kaseta
- błotnik ass saver - handmade, montowany do prętów siodełka (tylko znajdę odpowiedni materiał)

No i wybaczcie że zdjęcia przy zmroku - nie zdążyłem za jasności :)


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 20:05 przez kubawedrowycz, łącznie zmieniany 2 razy.

#2
korba moim zdaniem kontrowersyjna do takiego roweru - na zimę jednak nie ma co się szarpać na niewiadomoco bo szybko się zużywa
siodło - wg mojej Połowicy najwygodniejsze na jakim jeździła ;-)
Generalnie rower na pewno wart dopieszczenia i zmian jakie planujesz - podlinkowane manetki jednak w Pl będzie zdobyć trudno, poza tym są nieindeksowane (coś jak mikro indeks ale z bardzo delikatnymi kliknięciami), pytanie więc czy na pewno taki archaizm chcesz
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
skolioza pisze:korba moim zdaniem kontrowersyjna do takiego roweru - na zimę jednak nie ma co się szarpać na niewiadomoco bo szybko się zużywa
Dlaczego kontrowersyjna? Sądzisz że zajedzie się przez zimę? Trochę szkoda by było...
skolioza pisze:siodło - wg mojej Połowicy najwygodniejsze na jakim jeździła ;-)
w pełni się zgadzam!
skolioza pisze:Generalnie rower na pewno wart dopieszczenia i zmian jakie planujesz - podlinkowane manetki jednak w Pl będzie zdobyć trudno, poza tym są nieindeksowane (coś jak mikro indeks ale z bardzo delikatnymi kliknięciami), pytanie więc czy na pewno taki archaizm chcesz
JAK NAJBARDZIEJ! Nie wiedziałem że są nieindeksowane a właśnie takie chcę najbardziej! No i potrzebuję tylko jedną - to chyba łatwiej. Poza tym nie upieram się akurat przy tych ale coś z tej półki.

#5
Właśnie obadaliśmy rower organoleptycznie ;-)
Wystarczy trochę pracy (czyszczenie, konserwacja, polerka) i dbałości o drobiazgi i będzie z niego fajny popindalacz. Klasyczne stalowe ramki Speca mają w sobie nieprzemijający charakter :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#6
cardamon pisze:łooooooooo Panie, łańcuch skorodowany, widełki skorodowane, dużo pracy Cie czeka ;-)
bez przesady, zima jest, więc nie chce mi się go co dzień pucować :D

Btw, nie mogę dociec który to jest rocznik. Przeglądając bikepedię dochodzę do wniosku że albo '93 albo '94 sądząc po komponentach.
Buszując dalej po sieci znalazłem '94 który wygląda zupełnie inaczej, a z kolei jeszcze gdzie indziej indentyczny jak mój jest też niby '94.

edit:
po znalezieniu katalogów - definitywne '93 :)
cron