Peugeot Ventoux

#1
Kolejny rower, kolejny raz "to już ostatni" i tak to się kręci.
W moim przypadku jednak rozchodzi się o to, że każdy rower jest do czego innego, a że do pracy mam 15km asfaltem, to jest to idealna opcja na robienie formy :-)

Tym razem zakupiłem szoskę, Peugeot Ventoux z roku 1989. Z tego co wynalazłem w necie to na oryginalnym osprzęcie Shimano Exage EX 500. Wagowo jak na szosę nie zabija, ale te ramy ogólnie zbyt lekkie nie były, a ja jak zwykle kierowałem się wyglądem i stanem roweru. Mój egzemplarz pomimo wieku jest w idealnym stanie, kilka drobnych rys co mnie bardzo cieszy.

Technicznie ogólnie bardzo dobrze, ale...łańcuch mi nie chodzi płynnie w kasecie, nie przeskakuje, ale tak jakby był już zużyty i nie siedział idealnie na zębatce.
Drugie podejrzenie: nie wiem czy ktoś nie podmienił kasety bo wystaje gwint tak jakby brakowało jednej, najmniejszej koronki. Kolejna(ostatnia) rzecz co mnie zastanawia w tej kasecie - czy zęby na kasecie specjalnie są tak "powykręcane"? Wygląda jakby tak, aczkolwiek nie wszystkie takie są...
Jeśli ktoś byłby chętny to proszę o pomoc ;)

Plany? Wsadziłem purpurowe zaciski kół i siodła, głównie w celu zmiejszenia wagi, ale smaczek jakiś też musi być.
Z czasem chciałbym wsadzić lekkie siodło, ale musi się trafić jakieś białe, nie bardzo odstające epokowo.

Zdjęcia poglądowe, zakoszone z neta. Jak będzie okazja to porobię fotki w realu i uzupełnię

Tyle w kwestii krótkiej prezentacji, jeśli ktoś ma ochotę negować mój zakup np. przez to, że nie składałem roweru sam, że nie jest to prawdziwe retro zachowanie i takie tam to proszę bardzo, nie zamierzam się tym przejmować ;)
Załączniki
IMG_6963biss2.jpg

#7
potrzebujesz 2 baciki

reszta -jak chopcy napisali -jeśli jest gwint wewnątrz bębenka -to szedłbym we "współczesną" wersję kasety na 7s

Jeśli szkoda Ci kasy -a masz sporą graciarnię -to wsadź tylko największą zębatkę + dystans - i będziesz miał kasetę na 7s

#8
Właśnie póki co nie mam kasy, więc się wstrzymam ze zmianą kasety. Głównie zależało mi na tym żeby coś zrobić w kierunku zlikwidowania luzów czy nie wiem jak to nazwać, na łańcuchu w czasie jazdy. W takim razie może łańcuch inny, pod UG, tak z dedukcji mi wynika ;-)

#9
teraz łańcuchy są uniwersalne 6-7-8 biegowe .

Jesli bebenek ma gwint w środku a tego nie widze bo fota ładuje sie godzine to kupujesz normalną kasete 7 i jazda a tamtą spyl koledze

wielotryby zakręcane ostatnią koronką różnią sie i nie powinno zakładać sie 6 na bęben 7 , może być luz, pod 6 były krótsze bebenki


i nie wklejaj tak duzych fotek bo qrwicy sie dostaje

p.s.
Żólta owijka wieśniacka tak że ........
www.velotech.pl

#10
Wkleiłem dużą bo taką mi zrobił aparat pożyczony na szybko i nic nie zmianiałem, a poza tym lepiej duże bo dokładnie widać. Mi się od razu ładuje, kwestia prędkości internetu. Jak masz wolny internet to możesz sobie otworzyć link do picassy, który wkleiłem ;)

Dziękuję za porady techniczne.

#13
Bardzo ładne są te ramy ..gorzej z malowaniem

Widziałem ostatnio podobną ramę od znajomej -i wyglądało ,że tylne widełki w okolicach zacisku podsiodłowego zaczęły pękać .. acz niewiadomo ,czy to tylko lakier czy spawy

Swoją drogą ciekawe jak je łączyli -nie widać spoiny po tigu ,brązem też ich raczej nie łączyli ..
cron