#3
29 jest dobre na wyższxcyh ludzi 180 +, 27,5 raczej uniwersalne , ale to zależy jaki osprzet pójdzie , naped i koła.

Ja sie przymierzam do 29" ale całosć sztywna jako zamiennik przełajki w trudniejszy teren , rama alu i widełki chyba carbon, albo alu ...
www.velotech.pl

#11
DB nie daje rady? Przecież turystycznie go używasz. Jak nie przeszkadza Ci mała zwrotność i długie widełki to zdecydowanie 29er. Jest znacznie lepszy na dziurawych drogach i łatwiej podjeżdzać przeszkody do 29 polecam dobranie przełożeń pod siebie bo katalogowe 28;38;48 jest beznadziejne dla mnie. Do ścigania się to raczej nie nada bo dla mnie jest za mało zwrotne i w zakrętach nie takie.
27,5 to takie coś pomiędzy ale nie ma jakiejś dużej różnicy tutaj sie nie wypowiadam bo na 650b mtb nie jeździłem ale mam stare bianchi 650b ale tego nie da się porównać. Jak do takiej rekreacyjnej jazdy to 29 a sport i maratony to 26. Mam 26 i 29 więc porównanie jest. 29tką trudniej jest wskoczyć czy przeskoczyć coś. Ale jak turystyczno rekreacyjnie jeździsz to 29 bym wybrał.
Jak nowy to polecam centuriona.
Do 29 jako tako nawet są części na rynku wtórnym do 650 nic nie ma prawie.
Bardzo proszę o podpowiedzi osób pow. 20 roku życia.
Bwahahaha :lol:

A właściwie to jesteś taki mały zdrajca bo chcesz nowy rower i piszesz że retro DB nie wyrabia. Albo serwisowanie Cie przerasta albo olewasz starocie. Ja w 29 z 2010r mam sporo retro szpejów i ciągle coś zmieniam na retro drugi 26 to rama z 95 więc retro bezapelacyjnie.
Właściwie to poniżej 5k nie kupisz roweru,który będzie tak niezawodny trwały dobry jak twój DB z judy i lx.

#12
znowu Hubert pierdoły piszesz , do 650 B jest wszystko na rynku, inna jest tylko rama widełki i obręcze, opony i dętki, a tego jest sporo już , ja juz 2 latat temu robiłem koła pod 650 B.
Zwłaszcza ze na przyszły rok troche firm zrezygnowało z 26 " w lepszych betach .

Myśle ze niepowinieneś wypowiadać sie w sprawach rowerowych bo to bełkot straszny.... i nie ma nic wspólnego z tytułami tematów.

może lepiej zacznij panienki podglądać :lol:
www.velotech.pl

#13
Tylko nie pierdoły a o sprawach rowerowych pojęcie mam. A z panienkami to stać mnie na więcej.
inna jest tylko rama widełki i obręcze, opony i dętki,
Dętki pasują od 26 ramy też przyjmują 650 jak to Adamello zrobił, nawet widziałem dętke 26 w kole 29.
Piotrze jest wszystko i kolorowo jak kupuje sie nowe albo ma beczkę pieniędzy. Na allegro jest bida z widelcami pod 29 w normalnej cenie. 650b jest za mało na rynku aby używane części miały niskie ceny.
To że porezygnowali z 26 to sądze że to kwestia nurtu. Van nicholas nawet zrezygnował.
Sprawdziłem sobie geometrie tuarega od VN pod 650b i widełki mają 43cm co jest dobrym wynikiem.
Nie neguję 650 w wyścigach i jeśli by nie było to podyktowane finansami to zdecydował bym się na 650b.

Dezent polecam Ci sie przejechać na 29 i ocenić czy lepiej było na 26 jeśli tak to wybierz 650b. Pamiętaj że 29er mniej zapada sie w piasku.

#14
jaka bida ... odczep sie od allegro to nie portal do poważnych zakupów tylko złomiarnia i smietnik calej europy , porządne części kupuje sie w firmach , z tego jest masa pod każdy wymiar koła !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

29 sie mniej zapada w piasku, ja mysle Dezcent ze powinieneś kupić 29 i tylko piasek ....ujezdzać .

a co do dętek to detki 27,5 są idealne na wyjazdy grupowe bo obsługują 26 i 29 " calowe kółeczka jak komuś padnie
www.velotech.pl

#15
Śmiało mogę powiedzieć że 29 do turystyki wszelakiej się nada bardzo. Jak będziesz miał możliwość wstawienia sztywnego widła, to polecam, zobaczysz wtedy jaka jest przepaść w komforcie między 26 a 29 :)

Wszystko zależy od tego jak jeździsz, jak bardziej emerycko to 29 będzie miał same zalety, jak wycinasz zakręty jak chłopaki w dh, 29er będzie cię irytował wtedy pozostaje 27,5.

A najważniejsze - nie słuchaj Huberta.
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441

#26
Hubert nic nie pisz bo Twoja opinia to nie opinia i szkoda zeby kto czytał i przyjmowałd owiadomości .

Jak pośmigasz na rowerach za parenaście kafli to dopiero możesz powiedzieć że jechałeś na rowerze a nie na produktach aftermarketowych z geometrią turystyczną.

Trzeba mieć odrobine pojęcia jak sie buduje rowery na wyscigi, a jak dla ludu do jazdy na piwo

Tu se mozesz pooglądać rower mojego kolegi dla którego robiłem teraz koła nowego systemu , który w przyszłym roku będzie wielkim booom , czyli hookless system tubeless

I to jest rower a nie popierdółki ze sklepu za flaszke

https://www.dropbox.com/sh/wthhbsq36v3b ... okless.jpg

Jak se pośmigłabys na takim to moze odkryjesz inny świat i wszystko stanie sie proste .

Już sama róźnica w kołach , w prowadzeniu, przyczepności , szybkości , prowadzenia, podjazdach , te kołą ważą 1580 g !!!! tylko itd a to tylko jeden element układanki .

Nie obraź sie ale ...... są ludzie , którzych opinie są naprawde miarodajne bo są specami od ...jazdy , zawodnikami i spedzaja na rowerach mase godzin .
www.velotech.pl

#27
Te 1580g to chyba bez opon a jak z oponami to jest petarda.

Corrado nie będe sie wypowiadał dla kogoś kto mi mówi spier....

Ja twierdze że są spece od sprzętu i od jazdy bo poziom wiedzy technicznej wielu zawodników jest porażający.
Piotrze ja roweru za 3k ni będe porównywał z rowerem za 20k bo to sensu nie ma a ten rower będzie raczej turystycznie służył. Więc odpuszczam opis go jako rajdówki.
cron